Chiang Mai - Bangkok - Koh Pangan

15 april 2014 - Bangkok, Thailand

Om half 9 's ochtends werden wij opgehaald voor de tour. Na ongeveer een uur met de auto waren wij bij het olifantencentrum. Voordat we echt naar de olifanten mochten zijn we eerst een klein uurtje met een bamboo bootje het riviertje overgeweest, weer terug gebracht met de auto en zaten we 200 meter heen en weer achter ossen aan op een karretje.
Toen was het olifantentijd! Eerst mochten wij samen in een bakje op de olifant, de 'chauffeur' zat gewoon op zijn nek.
Het was een weg wat nou niet echt ideaal was. Steile stukken, smalle paadjes maar de olifant luisterde goed. De terugweg ging door het water. Eenmaal weer aangekomen in het centrum mocht ik zonder bakje op een kleine olifant zitten. Deze ging trucjes doen voor de foto. Zoals op 2 poten staan.
Daarna was er een olifanten show. De olifanten gingen dansen, voetballen, verven en lieten zien op welke manieren de 'chauffeurs' op de olifanten konden klimmen en er weer af.
Na de lunch gingen wij naar een orchieen kweekerij. En toen zat deze dag er ook alweer op.
De volgende dag en laatste dag in Chiang Mai hebben wij samen met eem Canadeese jongen een scooter gehuurd en zijn we naar watervallen gereden. De watervallen konden wij beklimmen, in zitten en bij sommige stukjes ook zwemmen.
's avonds zijn wij weer met de bus naar Bangkok gegaan. Al vrij snel kwamen wij in gesprek met een Nederlandse jongen. Omdat wij maar 1 dag in bangkok zouden blijven hadden wij verder geen hotel of iets.
Wij mochten onze spullen op de kamer van deze Nederlandse jongen zetten en daarna zijn wij met hem illegaal bij het zwembad blijvem zitten haha.
Die avond gingen wij door naar Koh Pangan. We dachten bustickets gekocht te hebben voor Koh Tao maar dat is bij het toeristen bureau verkeerd gegaan. Achteraf gezien ook wel lekker. Na 12 uur in de bus, 2 uur wachten, 1 uur in de bus, 3 uur op de boot en nog een half uur met de auto waren we er eindelijk! Omdat we pas vanaf 13 april een bungalow al geboekt hadden moesten voor 1 nacht nog even iets anders hebben, maar vanwege de Fullmoonparty was er niet veel meer. We hadden een bungalow waarvan alleen de locatie goed was. Verdere details bespaar ik jullie! :)
Onze dagen tot 18 april zien er als volgt uit:
Wakker worden
Ontbijten op/bij het strand
Chillen op het strand
Omkleden
Uiteten
Feesten! :))

Gisteren was dan De Fullmoon party. En inderdaad het heeele strand stond tot vanmorgen laat vol met feestende(en aantal in slaap gevallen) mensen!
Iets wat niet uit te leggen is en je gewoon een keer moet meemaken!