Dubaaai!

2 april 2014 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

1 april was het dan eindelijk zover. Keurig om 6.35 uur gingen we de lucht in richting Dubai! Zodra wij boven waren konden en het bordje riemen vast uit was konden wij andere plekken uitkiezen. Het vliegtuig was namelijk helemaal niet vol. Ann en ik konden allebei heeerlijk liggend slapen. Na 6 uur vliegen werd er al omgeroepen dat de riemen weer om moesten want we gingen al landen. :) Eenmaal uit het vliegtuig moesten wij nog een heel end naar de paspoort controle lopen. Daar weten ze blijkbaar niet wat werken is want daar hebben we echt heel lang moeten wachten. Toen wij bij de bagage band aankwamen lagen onze tassen er al naast. Hup tassen pakken en richting de taxi's. Daar zagen we al meteen de verschillen tussen man en vrouw. Vrouwen die mensen op kwamen halen stonden in een apart vak dan de mannen. Even verderop werden wij meteen naar een taxi begeleid. Waarschijnlijk leken wij rijke meiden want dit was namelijk VIP taxi (en VIP prijs). Daar trapte wij niet in en kregen meteen een vrouwentaxi aangeboden. Een roze taxi met een vrouwelijke chauffeur. Die bracht ons keurig naar het hotel. Het hotel is prima, verwacht geen 5 sterren kamer, maar gewoon een kamer met alles erop en eraan. Na een goede nacht rust gingen wij om 8 uur op pad omdat om 9 uur( dachten wij) het moskee bezoek in Jumeirah mosque begon. Dit is namelijk de enigste moskee waar niet moslim mensen in mogen. Na een stuk met de metro (wat ze hier een trein noemen) en heeel stuk te hebben gelopen waren wij 9.45 uur bij de moskee.
En wat hadden wij een mazzel, het bezoek begon om 10.00! Eerst kregen wij te zien hoe en waarom moslims zich wassen. Daarna kregen wij z'n jurk aan en sjaal om onze hoofd. In de moskee werd van alles uitgelegd over het geloof. Na ongeveer een uur was het klaar. Daarna hebben wij weer ontzettend veel gelopen richting Burj al Arab. Het zag er namelijk dichterbij uit dan dat het was. Na een paar uur gelopen te hebben en niet verder konden gaan met de metro of bus hebben we maar een taxi gepakt. Toevallig stond er een andere man ook de wachten op een taxi. Hij moest ook die richting op en met zn 3e zijn we een taxi ingesprongen. Bij de toren aangekomen hoefde wij niks te betalen van deze aardige man!
De toren was ook echt alleen de toren. We mochten het alleen van een afstand zien of dik betalen.
Vanaf daar zijn we naar de dichstbijzijnde metro gelopen. Ook 3 km... Met de metro konden we meteen naar de Burj Khalifa. Het hoogste gebouw ter wereld! Nu ik dit typ zitten we op verdieping nummer 124!
Wij wachten nu op de zonsondergang en daarna gaat de Fontein aan.
Dubai by night.

1. Lies Janssen:
    2 april 2014
    Leuk, om jullie verhalen te lezen!
    Veel plezier en een hele goede reis!!
  2. Jaap & Carla:
    Leuk verhaal meiden.
    En geniet verder.
    Liefs.
  3. Liesbeth stöve:
    2 april 2014
    Leuk dames...ga jullie volgen!
  4. Guusje:
    2 april 2014
    Dat was in ieder geval een hele goede start!! Veel plezier bij de kamelen straks!
  5. Rob Veldmeijer:
    2 april 2014
    Wat geweldig om zo jullie reisverslag te volgen vanuit Spanje.
    Geniet ervan samen.
    Benieuwd wat jullie nog gaan belevem
  6. Nelleke:
    Spannend...... Genieten!
  7. Therese:
    2 april 2014
    Hoi meiden , lekker dat jullie languit in het vliegtuig konden slapen , en leuk dat jullie er nu al wat hebben opgezet , ik blijf jullie volgen en hou ons op de hoogte , veel plezier en geniet er van xx tre
  8. Hans:
    2 april 2014
    Leuk dat we jullie toch kunnen volgen. Veel plezier
  9. Jean-louis:
    3 april 2014
    1 april was toch geen grap. Mooi begin. Met zo'n tempo hoop ik dat jullie voldoende rustdagen inbouwen. Veel plezier.
  10. John:
    3 april 2014
    Hey meiden alvast een leuk verhaal,ik blijf jullie volgen en geniet ervan,groetjes van ons.
  11. Lia:
    4 april 2014
    Geweldig zo'n verhaal al op de 1e dag, veel plezier, vanuit Amsterdam nog geen nieuws. Ik kijk uit naar het volgende reisverslag.