Dubai - Bangkok - Chiang Mai

8 april 2014 - Chiang Mai, Thailand

3 april
Vandaag hadden wij een woenstijn safari ingepland. Tussen 15.00 en 16.00 zouden wij opgehaald worden bij ons hotel.
Tot die tijd konden wij dus even lekker uitslapen en bij het zwembad chillen.
Even voor half 5 werden we dan eindelijk opgehaald met nog 4 andere mensen erbij.
Na ongeveer half uurtje rijden kwamen wij bij de woestijn aan. Nergens bordjes, nergens een afslag maar de chauffeur ging gewoon over de berm, over de andere rijbaan de woestijn in. Boven op zo'n zandheuvel moesten wij onze gordels om gaan doen en hij liet de banden een beetje leeg lopen.
Ik dacht dat Kenia heftig was met Offroad rijden, maar dat was niks vergeleken met dit. We gingen meters bijna recht omhoog en weer naar beneden, naar beneden glijden, 'slippen' in bochten en het zand kwam over de hele auto heen. Na ongeveer een uurtje zo te hebben gereden gingen we terug naar het asfalt om ook weer recht over te steken naar de andere kant van de woestijn. Daar was in the middle of nowhere een gebiedje afgeschermd met daarin winkeltjes, een stalletje waar je henna tatoegas kon laten zetten, waterpijp roken etc en daar was ook onze bbq.
Voordat we daarin gingen, gingen we kameel rijden. Ik lieg niet, we gingen 20 meter naar links en weer 20 meter naar rechts...and thats it. Haha.
Daarna heerlijk wezen bbq'en. Al het eten en drinken was prima geregelt.
Rond half 10 waren we weer terug in het hotel. Paar minuten later hoordde wij allebei wat raars. We keken naar buiten en het kwam met bakken uit de lucht! Harde wind erbij, onweer. En dat heeft ongeveer 4 uur lang geduurd.

4 april
Onze laatste dag in Dubai. We wilde nog even met de metro naar Creek omdat we naar nog niet geweest waren. Eenmaal bij de metro was het dicht vanwege de rustdag.. Om 14.00 ging de metro weer open. Tot die tijd hebben we beetje rondgeslenterd, en ja ook af en toe in de regen.
Toen wij in Creek aankwamen, keken wij elkaar aan van 'Okee en nu?'. Het was echt 1 metro station, een half gesloopt haventje en alleen maar modder. Gauw maar weer terug richting Dubai Mall. Daar hebben we rond gelopen en alles even rustig bekeken.
Rond 18.00 gingen we alvast naar de luchthaven en maar goed ook, want we kwamen bijna het land niet uit. Wij hadden alleen een ticket naar Bangkok toe en niet verder. En dat mocht dus niet van Dubai.. Na heel wat wachten, gesprekken met managers en telefoontjes tussen het personeel mochten we dan toch verder. Op eigen risico.
In Thailand was er niks aan de hand. Ff een stempeltje in je paspoort en we konden verder.
Op de luchthaven hebben de trein gepakt richting ons hotel en verder met de taxi. Bij de taxi kwamen wij een Spaans stel tegen die toevallig naar dezelfde straat als ons moest. Na enige tijd te hebben onderhandeld met taxichauffeurs konden wij eindelijk naar het hotel. Het hotel lag dicht bij de bekende Koh San Road. Super gezellig, barretjes, winkeltjes.. Nu wij al in Chiang Mai zitten missen we dat zelfs al!
De tweede dag in Bangkok hebben wij het Paleis bezocht, Wat Po (Liggende Buddha) bekeken en met het pondje zijn wij naar Wat Arun gevaren. Dit is een hele steile tempel die wij hebben beklommen en verder gewoon lekker gelopen. Af en toe ergens wat eten en drinken.

De laatste dag in Bangkok wilde we naar China Town en Snakefarm. Omdat rond half 2 de slangenshow zou beginnen hebben wij China Town heel snel gedaan. Alleen bij de snakefarm aangekomen was deze dicht vanwege een of andere feestdag. Er was daar nog een gezin uit Amerika en met hun zijn wij naar MBK gegaan. Een meeeega groot winkelcentrum.
' S avonds vertrokken wij met de bus naar Chiang Mai en daar zijn wij vanmorgen vroeg aangekomen na aantal misvertanden... Ons hotel bleek al vol, onze pickup mannetje was te laat, het telefoon.nummer klopte niet.
Na het 'ontbijt' hebben wij een tour voor morgen geboekt. Olifantenshow, olifantenrijden, bamboo raften, ossenkar rijden en naar een orchid farm.
Na het boeken van de tour zijn wij in een TukTuk gesprongen, richting Tiger Kingdom. Daar hebben wij met de grootste tijgers mogen knuffelen!:)
Vanavond gaan wij naar de avondmarkt en met een groepje wat drinken.

Fotoā€™s

1. Guusje:
    8 april 2014
    Wat een avonturen allemaal. Goed dat jullie je niet uit het veld laten slaan! Koh San road ziet er idd. heel gezellig uit, en die tijger ook. Heel veel plezier vanavond (leuk dat jullie zo veel mensen leren kennen) en geniet van de tour morgen.
  2. Therese:
    8 april 2014
    He meiden, jullie hebben al heel wat beleefd, en dat in een week rustig aan hoor!!jullie hebben nog 12 weken tegaan. HA HA
    Maar erg leuk om te lezen veel plezier en geniet er van en vooral voorzichtig xx tre
  3. Jaap & Carla:
    Hoi meiden.
    Wat een belevenissen zeg,zo maak je nog eens wat mee.
    Leuk om te lezen dat jullie genieten.
    Blijf dat doen.
    Xx
  4. Lia:
    9 april 2014
    Hi Melanie en vriendin, wat leuk en wat heb je al veel gezien en gedaan.
    Geniet ervan en heel veel leuke dagen nog toegewenst gr. Lia (leuke foto's vooral met tijgertje!!!!)
  5. Jean-louis:
    11 mei 2014
    Met deze foto's maak je mijn vrouw echt jaloers. Die is zo gek op tijgers. Groetjes, J-L