Een verlaat reisverhaaltje Deel 2 :)

21 september 2014 - Amsterdam, Nederland

Cairns - Bali - Gili - Perhentian

De dagen in Cairns waren vrijwel het zelfde. Winkelen, bij een lagoon zonnen en elke avond uit in Gilligans. Na 2 nachten in Nomads zijn wij ook verhuisd naar het hostel van Gilligans. Wij hadden daar goede en slechte verhalen over gehoord, dus wij vonden het tijd om het zelf eens te bekijken. Wij hebben er alleen maar goede verhalen over. Onwijs gezellig, leuke mensen op de kamer, gratis avond eten en entree voor het uitgaansgebied. Tijdens het uitgaan kwamen wij ook weer Nikolai, Sam, Ciaran, Ross en Alex tegen. Dus je snapt het al, onwijs gezellig!
24 juni was het weer tijd voor een voetbal wedstrijd. Om 2 uur zaten wij klaar in Woolshed. Helaas ging deze dicht en in de pauze zijn wij toen snel naar Gilligans gerend om de 2de helft te kunnen kijken. Na een paar uurtjes slaap zijn wij met een hele mooie grote boot naar het Great Barrier Reef gegaan om daar te gaan snorkelen. Helaas was het water heel koud (vond ik). Een van de begeleiders had mij stiekem nog een wetsuit gegeven en toen was het al wat beter te doen. Maar goed het was het waard! Verschrikkelijk mooi, mega vissen, koraal in allerlei kleuren en vormen.. Wat wil je nog meer?! 'S avonds nog even een laatste feestje in Cairns!

De volgende ochtend namen Marlijn en ik al vroeg afscheid.  Om 06.00 had ik mijn pickup naar de Airport, en om 07.40 vlogen Annemiek Judith en ik naar Darwin. In Darwin was weinig te doen of we moesten veel betalen om echt naar het centrum te gaan, dus maar een dagje op de luchthaven en af en toe buiten in het zonnetje. In de avond hebben wij nog even snel wat bij een hotel gegeten en om 19.20 vlogen wij dan eindelijk naar Bali!  Om 20.20 kwamen wij aan, hadden al snel een taxi geregeld naar Kuta en een hotel hadden wij al in Cairns geboekt. Om de beurt even snel douchen en heerlijk slapen.

Kuta 26 juni
Na een lekker ontbijtje hebben wij rondgelopen over het strand, wezen shoppen en daarna een Deep Tissue Massage gehad. Rond 15.00 zijn wij met de taxi naar Tanah Lot gegaan. Tanah Lot is een Balinese tempel aan de westkust van Bali. Het ligt in zee boven op een rots.

Bij laag water is de tempel net wel of net niet met droge voeten te bereiken over een zand dam van zo'n twintig meter lang. Tijdens het avond eten kwamen wij David tegen die wij leerde kennen in Australie. Hij vertelde dat er in Kuta frikandellen speciaal verkocht worden, je raad het al, die moest ik hebben!
Na het frikandelletje zijn wij naar Skygarden gegaan, een mega club met 7 verschillende gedeeltes. Daarna nog naar een paar andere club geweest waar we weer een aantal bekende tegen kwamen. Na de eerste helft van Duitsland zijn we terug naar het hotel gegaan. De volgende ochtend stond om 8.30 onze prive chauffeur al klaar. Eerst gingen wij richting Sanur voor de Marine walk. Een wandeling over de bodem met alleen zo'n ouderwetse duikers helm op. Helaas was het water niet helder en er stond ook wel een sterkte stroming, maar wel weer iets om van mijn bucketlist door te strepen. Daarna gingen wij naar het zuiden, naar Uluwatu. Een tempel met heel wat aapjes! Hierna met een aantal stops bij tempels zijn wij naar Ubud gereden. Daar vonden wij een hele mooie kamer die wij heel goedkoop konden krijgen. DOEN! Na een heeerlijke nacht en een heerlijke douche hebben wij weer een taxi geregeld naar Tegalalang (rijstveld), koffieplantage, (waar wij van alles mochten proeven), hanengevecht, (waar we weer snel weg waren), tempels, vulkaan, holywater en de Goa Gajah temepel. Rond 18.00 waren we weer terug in onze kamer.

Dag 90
In Klungkung zou een koninklijke crematie plaats vinden. Volgens zeggen was dit een hele gebeurtenis dus dat moesten wij ook maar even bekijken. Na 2 uur gewacht te hebben in de bloedhitte tussen duizenden mensen en toen nog niks gezien te hebben zijn wij maar weer weggegaan. Onderweg naar onze kamer nog even langs Bakas geweest. Na het avond eten hadden wij een zoektocht naar boottickets voor naar Gili Trawagan. Iedereen verzon de meest debielen prijzen dus het heeft wel even geduurd voordat wij eindelijk de tickets hadden.
Om 24.00 speelde Nederland weer. Omdat wij Wifi op de kamer hadden zouden we het via een livestream gaan bekijken, maar deze sites werden allemaal geblokkeerd. Toen bij de receptie geprobeerd om een livestream te vinden, ook dit was geen succes. Een van de medewerkers kwam met het idee om naar zijn vrienden te gaan in de tempel, daar stond namelijk een tv. Annemiek en ik pakte snel onze sarongs en met z'n 3e op 1 scooter zijn wij naar de tempel gereden waar een stuk of 15 mannen zaten te gokken, haha :)

Dag 91
Ontbijten en om 11.00 hadden we de pickup naar Pedang Bai, vanaf daar vertrekt de boot naar Gili. Om half 3 kwamen wij daar aan. Na even rond gelopen te hebben, hadden wij een kamer gevonden. Eerst zouden wij hier 1 nacht blijven en de volgende dag verder zoeken, alleen hebben wij dit nooit meer gedaan. Na het uitpakken, bikini's aan en even lekker op het strand liggen. "S avonds 'gratis' uiteten geweest en daarna naar een soort van bioscoop om The wolf of Wall street te kijken.

Dag 92 - 1 juli.
Vandaag alweer 3 maanden weg! Tijd vlieeeegt voorbij. Vandaag was een dagje strand en verder helemaal niks. Woensdag hadden wij een snorkeltrip langs de 3 eilanden. Veel vissen gezien, maar het koraal viel tegen nadat wij in de Great barrier reef zijn geweest. Maar toch blijft het leuk. Donderdag was Ann niet lekker. Judith en ik zijn toen om de beurt een uur lang gemasseerd en daarna weer even op het strand gelegen. Rond 16.00 hebben Judith en ik fietsen gehuurd. Alleen niemand had ons verteld dat het halve eiland uit zand bestond en dus niet te fietsen was... Na een tijdje kwamen wij bij de Sunset bar aan. Daar lekker gelegen, kokusnootje gedronken, foto's gemaakt en na de zonsondergang terug gefietst in het pikkedonker, waar we ook nog eens een man tegen kwamen met doodleuk een slang om zijn arm.
De komende dagen bestonden vooral uit zon, zee en strand :)

6 juli gingen wij weer terug naar Bali en op 7 juli hadden Ann en ik weer een taxi gehuurd, dit keer was Judith ziek. Als eerst gingen wij naar het noorden, naar de Gitgit waterval. Daar natuurlijk foto's gemaakt en even gezwommen en noodles gegeten. Toen we weer beetje opgedroogd waren zijn we doorgereden naar de Holy Hot Spring. Ook daar weer even gezwommen en toen terug naar Ubud om Judith op te halen en door te rijden naar Kuta.
8 juli, onze laatste echte dag in Bali. Weer wezen shoppen, massage, pedicure en een manicure. "S avonds als afsluiting een bbq voor 3 euro bij skygarden met aansluitend een uur lang gratis cocktails!

9 juli was de dag om afscheid te nemen. Judith vloog weer terug naar Australie, Annemiek vloog terug naar huis en ik vloog terug naar Maleisië.
Om 16.00 vlogen Annemiek en ik beide naar Kuala Lumpur. Daar gingen wij beide de andere kant op. Na aantal uren te hebben gewacht vloog ik door naar Kota Bharu. Om 00.30 kwam ik aan. Al snel zag ik  Rudy staan en later ook Omar. Hun kwamen mij ophalen, na een uurtje rijden en daarna nog een half uurtje met de boot kwamen wij aan in Perhentian! Rudy had al een kamer voor me geregeld dus kon al meteen gaan douche, omkleden en weer voetbal kijken in Monkey Bar. Mijn laatste week bestond vooral uit bruin worden, in een hangmatje hangen bij Rudy en Omar, zwemmen, en s'avonds eten en bier verkopen met de jongens en in de beach bar van Henri helpen en daarna met z'n alle uit in Monkeybar.
Zodra er mensen een trip bij Rudy geboekt hadden mocht ik mee. Zo ben ik wezen snorkelen tussen de schildpadden, zijn wij naar Rawa Island geweest en ben ik wezen vissen op de lokale manier, en ja ik, had de grootste vis gevangen! 1-0 voor mij. De een na laatste dag werd ik door Henri uitgenodigd om samen met hem en Rudy te komen ontbijten bij Bubu Resort, een mooi en duur resort. Tijdens het eten zagen wij ook nog 2 mega varanen met elkaar vechten.

En toen werd het alweer 17 juli... De dag dat ik weer naar huis moet. Om 12 uur ging ik dan met de boot, na afscheid te hebben genomen van Henri, Omar en Rudy.
Bij de haven had ik al snel een taxi en na een uur zat ik al op de luchthaven. Om 16.00 vloog ik naar Kuala Lumpur en na daar 6 uur gewacht te hebben ging ik dan toch echt naar Amsterdam. Mijn vlucht bestond vooral uit slapen, heel veel slapen. Toen ik wakker werd kreeg ik al een ontbijtje en uurtje daarna landden wij al, met volgens zeggen half uurtje extra te hebben gevlogen in verband met turbulentie. Alleen was dit niet vanwege de turbulentie, maar vanwege de MH17 in Oekraïne..Het is verschrikkelijk wat daar is gebeurd, toch was ik blij dat ik na een extra controle mijn ouders en Erica weer zag! :)

Aan al het mooie komt een eind, en zo ook aan mijn verhaal en mijn reis!

1. Rob Veldmeijer:
    21 september 2014
    Hallo Melanie,
    Eind goed al goed.
    90 dagen reizen, en toch kans zien een goed reisverslag te maken.
    Echt professioneel!
    Wij hebben Julie reis met belangstelling gevolgd, en van genoten.

Dank jullie wel,

Groetjes,

Ron en Helen
  2. Lia:
    29 september 2014
    Hi Melanie, wat een geweldige reis heb je gemaakt. Het reisverslag heb ik elke keer gelezen. Dit is iets wat je nooit meer gaat vergeten. Groetjes Lia.