Krabi - Ao Nang - Koh Phi Phi - Ao Nang

28 april 2014 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Dag 23 alweer. Na 1 nachtje in Krabi Town te zijn geweest hebben we besloten verder te gaan. Er was echt niks te doen. Zelfs een restaurant moesten we gaan zoeken. Na de checkout zijn we met de local bus naar Ao Nang gegaan. Al gauw hadden we een super chill hotel. Airco, waterkoker, fohn, heeel veel shampoo en zeep en een warme douche. Wat wil je nog meer?! Ojaa en lekker bed. En dat hadden we ook. 'S middags nog lekker op t strand gelegen en voor de verandering weer eens naar een zonsondergang gekeken.

24 april.
De dag dat we naar het Paradijs gaan! We hadden bus+boot tickets van 12 uur naar Koh Phi Phi. Omdat we eigenlijk nog maar net in Ao Nang zijn wilde we voor die tijd nog wat gaan doen. Duss in de vroege ochtend zijn we met een longtail boot naar Railey Bay gegaan. Opzich was t niet veel bijzonders, een mooi strand, rotsen en afval... Deze rotsen staan wel bekend als klimrotsen. In een van deze rotsen was een grot. Er was verder niks dus gingen we dat maar bekijken. Na 20 meter was het echt pik donker! Met de flitsen van onze camera's en later het lampje op Ann haar mobiel hebben we ons rondje kunnen doen. Eenmaal buiten gekomen, met honderen muggenbulten, begon de bewaker keihard te lachen. Hij was namelijk vergeten het licht aan te doen.... Na een snel rondje in het licht te hebben gedaan zijn we weer terug gegaan naar Ao Nang.

En toen was het zo ver. Tijd om naar het paradijs te gaan. Eenmaal daar aangekomen was het niet zo als de foto's op internet. Best wel een teleurstelling.

Na heel wat rondjes te hebben gelopen hadden we een kamer gevonden. Waar we 1 nacht zouden blijven. Dit werden er later toch 3 nachten.
Bijna elke avond zijn we naar het strand gegaan om naar vuurshows te kijken en beetje te feesten.

25 April
Vandaag hadden we met Tyler afgesproken. Een Amerikaanse jongen die ik in Koh Tao had ontmoet, Omdat het de hele tijd eb was waar wij onze kamer hadden zijn we naar Long Beach gegaan met een Taxi boot. Paar 100 meter verderop maar wat een verschil. Helder water, wit zand. Hier hebben we de hele dag heeeerlijk gelegen. 'S avonds hebben wij nog even met Tyler en een vriend George gegeten en daarna naar de Reggea Bar geweest. Hier is een ring waarin geboxt werd. ' Professionele' maar ook mensen die er zin in hadden. Voor het eten hadden wij nog besloten om wimper extentions te nemen. Deze blijven als het goed is sowieso 1 maand zitten. IDEAAAL! Omdat we 9 uur met de jongens hadden afgesproken en die wimpers 1,5 uur duren heb ik het vandaag gedaan en Annemiek gaat deze morgen laten zetten.

26 april was weer een relax dagje. Toen Annemiek op bed lag voor de extentions kregen we een berichtje van Mark. De Canadese jongen van Koh Phangan. Hij was nu op Koh Phi Phi! En hij wilde ook mee naar Maya Bay morgen,

27 April Maya Beach Sleep Aboard
Mijn hoogtepuntt! Ooh wat was dit een geweldige ervaring.
Om 15.00 vertrok onze boot naar Maya Beach. De plek waar de film The Beach is opgenomen. Onze boot was de enige boot die mocht overnachten bij Maya Beach, want betekend dat je dus het heeelee eiland voor jou groepje hebt!

Na een kleine stop bij een Viking Cave gingen we even verderop snorkelen. Weer zoveel mooie vissen gezien en ook echt megaaa veel. Ook zijn we hier van het dak van de boot wezen springen. Je zou denken dat dit niet hoog is, maar als je er eenmaal op staaat.... Haha.

En toen was het zover. Maya Beach, dit was van de google foto's. Onwijs mooi! Na een beetje rond gelopen te hebben, ging een Thaise jongen van de Staff gitaar spelen en zingen.

Tegen 19.00 uur begonnen we met het eerste diner. Na een aantal spelletjes te hebben gedaan, en drankspelletjes was het tijd voor het 2de diner.
Inmiddels was het al pikdonker en de plankton werd al zichtbaar.
Ik ben toen al even gaan zwemmen met een aantal andere jongens. Zo iets gaafs, alles donker en dan hele kleine lichtpuntjes op de plek waar je beweegt. om 22.00 gingen we terug naar de boot voor de snorkel spullen en mijn zwemvest. Drijvend op de zee tussen de plankton. Ik raad het iedereen aan!

Toen was het tijd om te gaan 'slapen'. Op het dak was er plek voor 6 mensen om te gaan slapen. Je raad het al. Wij lagen daar.
Sterren kijken, onweer kijken, maar van slapen kwam weinig.
Om 06.30 was het alweer tijd om wakker te worden. Beetje fruit, koffie, thee, en weer zwemmen. Na nog heel even op het strand te zijn geweest hebben we een ontbijtje gehad. Nog even wezen snorkelen en toen was het alweer tijd om terug te keren.

Time flies when your having fun!

Voor de boot van 15.00 hadden wij alweer tickets richting Ao Nang. Maar het was nog maar 09.30.... Na aantal uur op het strand te hebben gelegen hebben we nog even een massage genomen.

Ennnuu.. Zitten we weer in ons hotelletje. Ons laatste avondmaal gehad in Thailand, onze laatstje drankjes met Mark... Onze laatste dag in Thailand.
Morgen vroeg worden opgehaald om naar Langkawi, Maleisie te gaan.

1. Jaap & Carla:
    28 april 2014
    Zo zo wat een verhaal, leuk hoor wat jullie allemaal doen.
    Voor morgen een goede reis en blijf genieten.
    Xx
  2. Rob Veldmeijer:
    28 april 2014
    Mooie foto's, en leuk verhaal over wat jullie beleven.
    Op naar Maleisië, benieuwd wat jullie daarover te vertellen hebben straks.
    Goede reis,

Rob en Helen
  3. Therese:
    29 april 2014
    He mel, dat is dus echt genieten, leuk weer om het te lezen,morgen weer een nieuw avontuur , veel plezier en wees voorzichtig xxxx tre
  4. Ruud van Gisteren:
    29 april 2014
    Mooie verhalen over jullie avontuur!
    Liefs papa
  5. Lia:
    30 april 2014
    Hi Melanie en Annemiek, dat Maya Beach lijkt mij ook wel wat, geweldig. En ja elke locatie is anders. Ik ben benieuwd hoe jullie Maleisië vinden en wat voor avonturen je daar gaat beleven, ik kijk nu alweer uit naar het volgende verhaal, jullie 1e maand zit erop geniet en kijk uit, groetjes X Lia.
  6. Jean-louis:
    11 mei 2014
    Wat een verwennerij zeg.... Ik hoop dat jullie er lekker van genoten hebben.
    Wat kan het leven toch eenvoudig mooi zijn.
  7. Oma en Opa:
    11 mei 2014
    Hoi meiden wat maken jullie veel mee, geniet er maar volop van, en wat het paradijs betreft, blijf daar de eerste 100 jaar nog maar vandaan!!!!!! Groetjes en nog veel plezier.xxxx