Perhentian Island - Taman Negara

12 mei 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Om 7 uur s ochtends hadden we de eerste boot naar Kecil, met zonsomkomst in een klein bootje. Begon al goed. Eenmaal daar aangekomen bleek alles vol te zitten vanwege een vakantie in Maleisie. Na heeeel wat uren te hebben gewacht kregen we een huisje! En achteraf gezien hebben we het daar erg leuk gehad, super leuke gezellige mensen.
Kim had me verteld over een aantal jongens bij een snorkeltentje. Deze hebben wij dus even opgezocht, Rudy en Yoe. Na aantal uurtjes op het strand te hebben geslapen gingen we wat eten met Rudy en daarna naar een feestje op t strand. Daar hebben we ook hun vrienden ontmoet en bleven we eigenlijk de rest van de tijd bij plakken. :)

De volgende dag gingen we een snorkeltrip doen met Rudy en nog 10 andere.
Naar 5 verschillende plekken zijn we gegaan op beide eilanden. Onder andere turtle beach en sharkpoint. En jaa, wij hebben schildpadden en haaien gezien!  En natuurlijk 1000 andere vissen en super mooi koraal.
Elke avond was het zelfde, op het strand eten en daarna door naar Monkey bar om pinda's te eten en monkey juice te drinken. Haha :)

5 mei
Na een ochtendje Uno gespeeld te hebben met Rudy en Yoe hebben zij ons meegenomen naar een windmolen op het eiland. Via een pad die wij zelf nooit gevonden zouden hebben kwamen we bij de windmolen aan. Even verder gelopen en vanaf daar hadden we super mooi uitzicht. Om daar beneden te komen moesten we 534 treden lopen.... Maar eenmaal beneden haalde Rudy rijst met kip te voorschijn!
Omdat eigenlijk niemand zin had om al die treden weer naar boven te lopen heeft Rudy een vriendje gebelt die ons met de boot kwam ophalen! :)

6 mei hadden we weer een laat ontbijtje. Na het ontbijt zijn we naar de andere kant van het eiland gegaan, Coral Bay. Heel relaxt, geen golven, weinig mensen, gewoon even lekker.
Bij een winkeltje waar we even drinken wilde halen viel mijn oog op het boek van Isa Hoes - Toen ik je zag. Deze gekocht en de rest van de dag gelezen.

7 mei, alweer onze laatste dag op dit mooie eilandje waar je alleen stroom hebt van 7 pm tot 7 am, waar geen auto's, scooters of fietsers zijn, waar het elke avond weer een verrassing is of je water hebt om te douchen, waar het zeewater echt heeeeel helder is en het zand wit. Waar wij echt aan het geniet waren!

Dag 38
Helaas, daar gaan we dan. Om 8 uur hadden we de boot al. Bij Kuala Besut aangekomen hebben wij ticketa gekocht naar Taman Negara, de Jungle. We zouden om 10 uur gaan rijden maar omdat wij maar met z'n 2e waren gingen we al eerder weg. Beide een hele bank voor onszelf en heerlijk geslapen.
Ongeveer 2 uur voordat we er waren moesten we onze bankjes opgeven. Er kwamen 4 andere bij. 2 zweedse jongens, 1 nederlandse jongen Daniel en 1 Iers meisje Jennifer.
Met Daniel en Jennifer hebben wij een slaapzaal gedeeld en de jungle trekking geboekt voor de komende dagen.

Voordat we aan de trekking begonnen gingen we de Canopy Walk doen. Op 45 meter hoogte over een touwbrug lopen. Super leuk! En daarna de trekking....
Ik doe z'n jungle trekking noooooit meer! Loooodzwaar, 16 km gelopen op oneven paden, onder bomen door, over boven heen, door en over beekjes, in de hitte met een best wel zware rugtas...
Na de eerste dag 8 km te hebben gelopen kwamen we bij onze slaapplaats aan, de grot.
Waar we zelf hout moesten gaan zoeken en vuurmaken om eten op te warmen, okee opzich heeft dat wel wat.
Maar vlak voordat we gingen slapen... Werden ratten gespot, grote spinnen, een hele lange slang en aantal gekko's. Ja Mel, slaap lekker! Toen ik eeeeindelijk sliep werden we ook nog even wakker gemaakt door stekelvarkens. Fijnnn!
Nadat iedereen wakker was, het ontbijt op was en het vuur weer uit gingen we nog even 8 km lopen. We moesten nog 1 uurtje, ik kon de uitgang al bijnaaa ruiken, toen kwam het met bakkeeeen uit de lucht. Alles wat doorweekt, en dat vonden de bloedzuigers ook leuk.. Wij niet.
Eenmaal uit de jungle zijn we weer naar het zelfde hostel gegaan om bij te komen. De dag erna hebben de lokale bus gepakt naar Kuala Lumpur.

1. Jaap & Carla:
    Hoi Melanie en Annemiek.

Wat een belevenis.
    Moet er niet aan denken om in een grot te gaan slapen,met al die beesten.
    Maar jullie kunnen daarover praten.
    Veel ervaringen rijker.
    Xx
  2. Guusje:
    12 mei 2014
    Is weer eens iets anders he, zo'n grot. spannend! Het zal straks wel een hele overgang zijn als jullie in Sidney zijn...
  3. Ruud van Gisteren:
    12 mei 2014
    Prachtige ervaringen hoor! Die vergeet je je hele leven niet meer.
    Kus papa
  4. Jean-louis:
    Over ervaringen gesproken....
    Dat je naar het paradijs te hebben geproefd naar de aarde terugkomt, OK, die heeft ook haar charmes....
    Maar om dan meteen door te lopen voor 2 dagen in de hel???
    Rare wezens, die vrouwen.... Groetjes, J-L
  5. Rob Veldmeijer:
    12 mei 2014
    Wat doen jullie een levenservaring op zeg!
    Niet de gemakkelijkste weg kiezen maar zien waar de weg eindigt
    Dat zegt iets over de opvoeding van jullie ouders.!
    Heel veel respect hoor wat jullie nu ervaren.

Rob en Helen

Spanje
  6. René:
    13 mei 2014
    Hoi meiden Zo te zien hebben jullie het nog prima naar jullie zin. Hele wat bekende plekken gezien op foto's en leuk om de verhalen te lezen. Geniet ervan. Groeten Rene
  7. Lia:
    19 mei 2014
    Hi Meiden, wat een verhaal jullie hebben al heel wat meegemaakt op naar het volgende reisverslag, groet Lia.