Een verlaat reisverhaaltje :)

20 september 2014 - Amsterdam, Nederland

Airlie Beach - Magnetic Island - Mission Beach

Ja ja, daar komt ie dan. Het einde van onze reis. Twee maanden later maar beter laat dan nooit, voor degene die nog interesse hebben :)

Dag 75, 14 juni, Whitsundays - Airlie Beach
Al vroeg kwamen wij weer terug in de haven. Wij zijn toen nog even naar ons oude hostel gegaan om onze spullen op te halen en te wachten tot wij bij het andere hostel konden inchecken. Na het inchecken hebben wij boodschappen gedaan en met een groepje van onze boot zijn wij wezen bbq'en in het park. "S avonds hebben wij nog een afterparty gehad met alle mensen van de Whitsundays. De volgende ochtend vertrokken Annemiek en Judith naar Townsville. Ik heb die dag nog een nacht geboekt in het hostel zodat ik daarna met Marlijn verder kon reizen. Deze dag hebben wij lekker rustig aangedaan. Beetje gewinkeld, beetje rondgehangen en gekeken wat wij wilden gaan doen in Magnetic Island.

16 Juni vertrokken wij al vroeg naar Townsville, vanaf daar gingen wij met de pond naar Magnetic Island. Om 14.00 kwamen wij aan, dus snel inchecken en om 14.30 hebben wij de wildlife tour gedaan waarbij wij alle dieren mochten vast houden. Schildpadden, leguanen, salamanders, een baby krokodil, een slang en een koala! 'S avonds hebben wij nog even bij de bar gezeten met een paar. Alleen ging dat al om 21.00 dicht.... verder was er niks te doen dus maar even een keer op tijd naar bed. Toen wij weer wakker werden was het nog steeds aan het regenen.... dus toen maar weer es de kleren gewassen.. "S middags knapte het een beetje op en zijn wij maar een stukje gaan lopen. In de kroeg kwamen wij Josh tegen van Airlie Beach dus daar even met hem gezeten. Nadat Peter klaar was met werken gingen wij met z'n 3e de fortwalk doen.  Een mooie wandeling langs oude ruïne. Op de laatste avond hebben wij nog even zitten kaarten met Nikolai, Koen en nog een ander Nederlands meisje.
Op 18 juni vertrokken wij weer naar Townsville met de pond, vanaf daar weer met de bus naar Mission Beach. Voordat wij bij de pond waren zijn wij nog gestopt op een plek waar je de rockwalibis kon voeren en daar ook nog even in het zonnetje gelegen. Toen wij bij ons hostel in Mission Beach aankwamen vertelde de receptionist dat mijn vriend er ook al wat en zijn skydive ook al geboekt was ?! Ik had geen idee over wie zij het had maar toen ik me moest omdraaien en Sam zag wist ik genoeg. Ik kwam hem namelijk bijna elke keer in de bus tegen, en ook 5 minuten in Magnetic Island. Ik had hem daar verteld dat ik zou gaan skydiven en in welk hostel ik zou slapen, maar nooit geweten dat hij ook echt met mij wilde springen! Even later kwamen wij ook Nikolai weer tegen. Na boodschappen te hebben gedaan met Sam en onze kamergenoot Josie zijn wij de rugby game gaan kijken in de kroeg aan de overkant. Helaas heeft Queensland deze wedstrijd ook verloren.  Gauw naar bed, want over een aantal uurtjes ging de wekker alweer om de voetbal wedstrijd Nederland - Australie te kijken. Gelukkig hadden we nu wel gewonnen. Hup weer gauw naar bed want om 7.00 zouden Sam, Josie en ik opgehaald worden voor de skydive!! Ah ik ben nog nooit zo zenuwachtig en misselijk geweest en gelukkig was ik niet de enige. Nadat wij ons gemeld hadden moesten we wachten tot het weer goed was. Om 11.30 zaten Josie en ik dan eindelijk in het busje naar het vliegtuigje toe. Doooodeng. Toen ik bij mezelf dacht laten we het nu maar toen, zitten allang boven de wolken, kreeg ik te horen dat wij pas halverwege waren.. En toen was het zover Josie als eerste en ik er meteen achterna. Alles gaat zo snel dat je gewoon gaat en het later pas beseft. Doordat ik als tweede sprong verwachtte ik ook als tweede te landen, alleen landde ik als laatste :)  Eens maar noooit meer haha. "S avonds weer met zijn alle gegeten en om 21.30 een wandeling door het donkere regenwoud met alleen een paar zaklampjes. Daarna nog even op krokodillen jacht, alleen vonden wij alleen maar walibis.

Dag 81
Na het uitchecken zijn wij met de shuttle bus een stuk naar het noorden gereden. Doordat daar weinig te doen was hebben wij even op het strand gelegen en toen via het strand weer terug gelopen. Na nog even bij het zwembad te hebben gelegen zijn wij gaan douche en om 18.30 met de bus naar Cairns. In Cairns hadden wij al een kamer geboekt bij Nomads. Alleen was dit helaas niet in het centrum.. Na wat gegeten te hebben en met een groep op de kamer hebben zitten drinken zijn wij met shuttle bus naar het centrum gegaan, alleen kwam ik er daar natuurlijk achter dat ik mijn ID was vergeten. En zonder ID kom je nergens binnen,,, dus weer op de shuttlebus wachten, ID halen, weer op de bus wachten en toen konden wij eindelijk even gaan feesten!:)

1. Jan en Anneke:
    20 september 2014
    Hoi, leuk dat we nu ook het "staartje" van jullie reis nog kunnen lezen! Komt er nog een stukje over de reis terug?
    Groetjes, Jan en Anneke
  2. Rob Veldmeijer:
    20 september 2014
    Hallo Melanie,

Wat leuk om je laatste reisverslag te lezen.
    Wij hebben bewondering om jullie doorzettingsvermogen en aanpassingsingsvermogen om deze reis succesvol te volbrengen.
    Weet zeker dat jullie ouders blij zij dat jullie heelhuids thuisgekomen zijn , maar bovenal trots.
    Bij het zoeken naar een baan is dit dagboek zeker een pre.

Groetjes,

Rob en Helen
  3. Guusje:
    21 september 2014
    Dat was dan het laatste verslag... dank je wel Melanie dat je ons hebt laten mee genieten. Jullie kunnen terugkijken op een prachtige reis met onvergetelijke ervaringen, dat pakt geen mens je meer af!