Cebu en Bohol

24 mei 2015 - Tagbilaran, Filipijnen

Na 1 nachtje in Puerto Princesa vlogen we naar Cebu. We hadden een hotel geboekt voor 4 nachten maar stiekem hadden we daar al beetje spijt van. We kregen meteen weer een 'Manilla gevoel'. Maar goed. We vonden een onwijs grooot winkelcentrum dus daar hebben we ons aantal dagen weten te vermaken. De tweede dag waren we lekker Sushi aan het eten toen een jongen zich voorstelde en de vraag had of wij wat met hun wilde drinken. Prima joh, Hallo Aj, Ryan en Dan.
De volgende dag zijn we 's avonds met Ryan en Dan naar Tops Bar gegaan. Een bar boven op een berg met verschrikkelijk mooi uitzicht over het eiland. Daarna nog ff pizzaaatje gegeten in het winkelcentrum.  De laatste dag zijn we smiddags met de jongens gaan Karten. Lachen joh! Burgerkingetje gepakt en weer biertjes gedronken in het winkelcentrum.  De 16e vertrekken we voor 10 dagen naar Bohol.

Wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel! De 10 dagen in Bohol zitten er al bijna op, maar was het zeker waard! Laat ik bij het begin beginnen. Zaterdag 16 mei waren we van plan om de boot van 8.45 uur te nemen. Ik zeg  het al, waren we van 'plan'. We kwamen op tijd aan, Lisa bleef bij onze tassen ik ging tickets halen, alleen toen waren alle tickets al uitverkocht... Grrr. Na voor mijn gevoel uuuren in de rij te hebben gestaan had ik dan eindelijk een ticket voor 9.20 naar Bohol.
Het hotel is echt op een fijn plekje, rustig en dicht bij het strand dus daar lagen we veel.  De dag erna begonnen we natuurlijk op het strand. We raakte aan de praat en toen we het over een pinautomaat hadden wilden zij ons wel brengen want die was niet in de buurt. Na geld gepint t hebben reden we door naar een grot, binnen in was een watertje. Dus ja wij gingen ff zwemmen! Toen we in het hotel terug waren, kwamen Dan en Ryan aan. De 2 jongens met wie wij in  Cebu waren. Zij bleven hier 3 nachten  en was erg gezellig.
Op 19 mei gingen wij met z'n vieren Island Hoppen. Vreemde naam want er was maar 1 eilandje en het andere eilandje was meer een zandbank, maar goed op de weg naar het eerste eilandje zagen wij onwijs veel dolfijnen!! Ik kwam ook nog een onwijs grote vlinder en toen ik Lies dat vertelde om te gaan kijken zagen we iets héél anders, namelijk een walvis!
Rond 9.30 uur waren we alweer terug. De rest van de dag weer op het strand gelegen en 's avonds bij Alona beach uit eten geweest en nog in het hotel gedronken en een nachtje doorgehaald... Haha. Dan en Ryan vertrokken om 9.30 alweer naar de haven. Wij hebben toen nog met onze poesje vriendjes geknuffeld en toen ook weer naar het strand.

De volgende dag, 21 mei, was weer een strand dag. Om 17.00 uur werden we opgehaald door Rey voor onze vuurvliegjes tour. Kayakken over een rivier in het donker, met alleen maar sterren, maanlicht, vuurvliegjes en plankton, heel magisch gevoel! Daardoor vergaten we bijnaaa de spiertjes die we in onze armpjes voelden. Na een Filipijnse maaltijd werden we weer terug gebracht naar het hotel. Nadat ik was wezen douchen en weer naar buiten kwam zag ik Dan weer zitten. Die schat was nog even voor een nachtje/dagje terug gekomen.

Gisteren werden we weer door die jongens op de scooter opgehaald voor een landtour. De eerste stop was bij een Tarsier opvangcentrum. Na een rondje gelopen te hebben en 8 Tarsiers gezien hebben zijn we naar een volgende plek gegaan. Daar hebben we wilde aapjes gezien, nog even bij een zwembadje gestopt en toen reden we door naar The Chocolate Hills. Vlak daarvoor was een Adventure Park. Zoals de meeste al op de foto hebben gezien hebben wij daar de Bike Zip gedaan op 45 meter hoogte met uitzicht op The Chocolate Hills! Zoo gaaaff!

Vandaag hebben we dan eindelijk met de Walvishaaien gezwommen. Toen we daar eeeeindelijk aankwamen hadden we echt het idee dat het hier niet kon zijn. Dicht bij de kust en heel veel mensen. Maar ja hoor daar waren ze dan! 4 mega grote en 1 kleintje kunnen spotten! Okee ik geef eerlijk toe, ze werden wel gevoerd. Haha. Morgen nog een dagje op strand, gok ik. Dinsdag vliegen we voor 1 nachtje terug naar Manilla en woensdag vliegen we naar Thailand. Op naar het volgende avontuurrr!

1. Rob Veldmeijer:
    24 mei 2015
    Hallo meiden,
    Ik lees weer leuke belevenissen, tijdens julie reis.
    Ik verbaas mij dat jullie je zo makkelijk verplaatsen,van de ene naar de andere plek.
    Lijkt allemaal maar zo makkelijk te gaan,en dat toch in een totaal vreemde omgeving.
    Knap hoor!
    Veel plezier verder,

Groetjes,

Rob en Helen
  2. Jaap & Carla:
    25 mei 2015
    Is wel een goed teken dat de tijd snel gaat.
    Leuk hoor wat jullie allemaal ondernemen en zien,
    Xx
  3. Fleur:
    25 mei 2015
    Aaah wat een avontuur allemaal en wat maken jullie veel mee! Ik vind het heerlijk om de verhaaltjes te lezen!
    Dikke kus voor jullie xxx
  4. Lia:
    26 mei 2015
    Geweldig die dolfijnen en walvissen.
    Lekker genieten hoor!! Op naar Thailand en
    weer foto's plaatsen!! Liefs Lia.
  5. Lia:
    1 juni 2015
    Geweldig als die foto's vooral die met de fiets op grote hoogte.
    Jullie durven wel hoor Mel en Lis!!!!!!!!!!!!
    Liefs Li.