Our days in Singapore!

3 mei 2015 - Manila, Filipijnen

Hier dan het beloofde verhaaltje over Singapore. 3 dagen waren genoeg voor Singapore om eerlijk te zijn. Maar in deze dagen hebben we dan ook echt veel gedaan. De mensen zijn onwijs aardig en in de stad is genoeg te beleven. Het enige nadeel is de vreselijk hoge vochtigheid hier. 30°C voelt nu gemakkelijk aan als 45°C, en wij zijn dan ook elke keer heel erg blij als wij weer eens een winkeltje of de metro inkomen met airconditioning.

De eerste dag kwamen wij om 7 uur 's ochtends aan in het hotel. Voor 40 dollar extra mochten wij gelijk al inchecken, en dat hadden wij er wel voor over. Nu konden wij heerlijk even 4 uurtjes slapen! Vervolgens zijn we naar Chinatown geweest en hebben hier de Boeddha tempel bezocht. Erg indrukwekkend, ze begonnen namelijk net met een dienst. Volgens zeggen hebben zij hier ook de tand van Boeddha maar die lag zo ver weg dat deze net zo goed van een beest had kunnen zijn. We hebben hier lekker rondgestruind en zijn daarna met de metro terug gegaan naar het hotel.

De volgende dag zijn wij begonnen in Holland Village. Wij doen hier alles met de metro, dus ook hierheen. Halverwege hadden wij even een wc-pauze. Daar stonden Aziatische meisjes te popelen om met ons op de foto te gaan, heel bizar. Verder was er in Holland Village niets te doen, dus gingen wij door naar de Botanic Gardens. Dit is een park waar we lekker rond gelopen hebben, langs een meertje met onwijs veel schildpadjes die in plaats van wegzwommen, juist gezellig kwamen kijken. Hierna gingen we naar Marina Bay. Hier is een gigantisch mooi en groot hotel, Marina Sands Bay, met op de 57e verdieping een infinity zwembad en een prachtig uitzicht. Nu kan je alleen naar het dakterras als je gast bent van dat hotel, want voor de lift heb je een pasje nodig. Maar wij waren zo slim om te wachten tot iemand met een pasje kwam, en zo konden wij meeliften. Het was het dubbel en dwars waard, want wát een uitzicht! Later hebben wij vanaf daar ook de zonsondergang kunnen zien, erg mooi. Daar in de buurt is ook 'Gardens by the Bay', waar een soort supersonische metalen bomen staan helemaal bedekt met plantjes. Rond half 8 's avonds gingen wij hier nog even terug omdat het dan verlicht was, en vlak voordat wij weg wilden hoorden wij dat er een lichtshow zou komen. Wat waren wij blij dat we hadden gewacht. Kippenvel momentjes! De muziek stond keihard (denk aan musical/Disney muziek zonder zang) en de bomen waren heel mooi verlicht. Hierna gingen wij weer terug naar het hotel.

Zaterdag zijn wij begonnen in Chinese Gardens, ook dit is een park waar wij gewoon even rondgelopen hebben. In dit park waren verschillende soorten Japanse en Chineese huisjes/gebouwtjes. Daarna gingen we naar Little India, een dorpje waar je echt alleen maar Indaase mensen zag in hun mooie kleren, prachtige kleuren en de stippen op het hoofd. Bij een tempel daar zagen wij monniken die een heel ritueel uitvoerden om Boeddha te wassen. Bij deze tempel ontmoetten wij Pieter, een Duitse jongen die in zijn eentje rondreist. Hij kwam met ons mee naar Chinatown, want hier was een 'leeuwenoptocht', met van die typische Chinese leeuwen. Dit was niet heel boeiend, maar toch leuk om even te zien. Hierna zijn wij voor de laatste keer teruggegaan naar Gardens by the Bay, mét Peter omdat wij vonden dat hij dit gezien moest hebben. Gelukkig gaf hij ons daarna gelijk.

Vandaag vlogen wij om half 10  naar Manila, op de Filipijnen. Een vlucht van 3,5 uur; niks vergeleken met de vlucht van Amsterdam naar Singapore dus. In Manilla aangekomen gingen we natuurlijk ff bij de burgers king eten, haha. Daarna toch maar een taxi zoeken. Ons hotel is 15 km verderop en iedereen zij dat het heeel ver weg was en dus €60 was... Mmm dat hadden we niet verwacht. Uiteindelijk een gevonden met de helft van de prijs. Na een uur rond gereden te hebben, en meerdere keren verkeerd kwamen in het hotel aan. Na het inchecken, tassen dumpen en omkleden zijn we even rondje om gegaan. Wat een cultuur shock! Heel armoedig, huisjes van troep, of een matrasje onder een zeil. Maar iedereen even aardig. Alleen hebben ze waarschijnlijk bijna nooit blanken mensen gezien. Iedereen keek zijn ogen uit naar ons, zwaaien, aanraken, met ons op de foto gaan etc etc..  Dusss morgen nog een dagje 'overleven' hier en dan vliegen we overmorgen naar Palawannnnn!

1. Jaap & Carla:
    3 mei 2015
    Leuk om te lezen wat jullie beleven.
    Een heel andere wereld dus.
    En weer een ervaring rijker.
    Blijf er lekker van genieten.
    Wij Kijken er na uit op het volgende verhaal.
    Xx
  2. Hèlen:
    3 mei 2015
    Woow wat een boeiend verhaal zeg! We genieten gewoon mee!
    Hier is de vochtigheidsgraad al 2 dagen maar 40%. Voor velen niet fijn voor mij wel.
    En nu dus in Manilla. "nooit blanken gezien" Hahaha voor mij ook heel herkenbaar. Maakte ik in een dorpje in Kenia ook eens mee in de jaren 70. Kwamen aan onze haren trekken om te zien of het echt was. Overleven jullie vast wel hoor, doen zij ook.
    Ben ervan overtuigd dat jullie zijn afgezet, 30 euro. Moeten ze volgens mij in 2 weken verdienen. Maar idd je begint weinig tegen ze met z'n tweetjes.
    We zijn benieuwd naar Palawan.
    Voorzichtig blijven en have a safe flight.
    Groetjes,
    Helen en Rob
  3. Melanie:
    3 mei 2015
    Jaa helaas zijn we dik opgelicht. Maarja alle taxi's daar hebben 'fixes prices' en daar doe je niks aan... Maar voor de terug weg weten we het haha
  4. René:
    3 mei 2015
    Leuk om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Kan me voor stellen het giga verschil tussen Singapore en Manilla. Heel veel plezier
  5. Willie:
    3 mei 2015
    Leuk hoor. Klinkt allemaal goed. Veel plezier nog.