Hanoi - Sapa

24 augustus 2017 - Hanoi, Vietnam

Hanoi - Sapa

Alweer kwamen wij vroeg in de ochtend aan. Zelfs zo vroeg dat de hotelmannetjes nog aan het slapen waren en een bezem tussen de deurhendels hadden gedaan.

Nadat ze ons of gehoord of gezien hadden maakte zij de deur open. Heel lief kregen wij al meteen een kamer om even te douchen. Daar hebben wij nog even uitgerust en daarna toch maar gaan kijken of wij heel toevallig mochten inchecken. Gelukkig mocht dat. Hier hebben wij nog aantal uren geslapen en zijn toen uitgebreid gaan lunchen. Daarna de tour naar Sapa geboekt en weer lekker terug naar de kamer. 'S avonds heb ik opnieuw met Zalia afgesproken. Zij wist een hostel waar een kroegentocht werd georganiseerd. Dus deze hebben wij even mee gepakt.

Hanoi is opzicht niet de moeite waard om te blijven maar wel een handig punt om verder te gaan. Ook de volgende dag hebben wij vrij weinig gedaan. Uitgeslapen, ontbijt, nog meer slapen en toen uitchecken. Na het uitchecken weer uitgebreid geluncht en rond gelopen door de stad. Overal verkeer, winkeltjes, niks bijzonders.

Om 21.00 uur werden wij opgehaald om naar Sapa toe te gaan. Dit is een plaats helemaal in het noorden van Vietnam wat bekend staat om de rijst terrassen. Om 03.00 uur kwamen wij aan in Sapa. Gelukkig mochten wij tot 06.00 uur in de bus blijven slapen. Daarna werden wij opgehaald om naar een hotel te gaan. Daar kregen wij ontbijt en kon je eventueel even douchen.

De vrouwen die de trekkingen door dit gebied doen worden mamma's genoemd en dragen nog de traditionele kleren. Toen onze mamma binnen kwam kon de trekking beginnen. 10 kilometer lopen over smalle paadjes vol met zand, modder en stenen, omhoog, omlaag, over en door beekjes heen en een fantastisch uitzicht op de bergen vol met rijstvelden!

Na de lunch hoefde wij nog een klein stukje te lopen toen het met bakken uit de lucht kwam. Het begon te onweren en te waaien dus snel geschuild in een winkel. Maar hier waaide zelfs een plaat van het dak af. Toch een staartje van orkaan Hato??

Na de ergste regen te hebben afgewacht liepen we door naar de Homestay. Hier verbleven wij met ongeveer 20 backpacker. Een soort jeugdherberg.

De hele nacht en volgende dag bleef het regenen maar we moesten toch verder lopen. In de allermooiste poncho's hebben wij de laatste kilometers gelopen. Gelukkig hadden wij de keuze om een makkelijker weg te nemen, meer asfalt, minder modder.

Na de lunch kwam de bus ons weer ophalen terug naar het hotel. Daar even kunnen bijkomen en omkleden en om 15.00 uur kwam de volgende bus om ons naar de volgende bus te brengen. Snappen jullie het nog? Om 16.00 uur hadden wij weer de bus terug naar Hanoi. Nog 1 nachtje slapen en dan vertrekken wij weer met de bus naar Halong Bay.

1. Jaap:
    24 augustus 2017
    Volgens mij kunnen jullie zo langzamerhand het woord bus niet meer horen en willen na deze reis de eerste maanden geen bus meer van binnen zien. Ik vind het wel heel jammer voor jullie dat het zo vaak regent, ok toegegeven het is regenseizoen, maar een dag heeft zoveel uur en waarom met het dan weer net die paar uur regenen als jullie buiten lopen! Veel plezier in Halong en omgeving en niet vergeten, he! Zorg dat je op tijd in Bangkok bent voor de vlucht naar Amsterdam.
  2. Carla sijtsma:
    24 augustus 2017
    Jammer voor jullie dat het zoveel regent maar het plezier is er niet minder om denk ik. Nog een paar dagen genieten en dan op naar huis.
  3. José:
    24 augustus 2017
    Prachtig verhaal weer. :-D Geniet nog van de laatste week met alles.
  4. Oma & Opa:
    24 augustus 2017
    Hai Melanie wij hebben je verslag gelezen ik werd er al moe van wat jullie allemaal doen maar daar zijn jullie jong voor nu nog een weekje en dan ben je thuis veel liefs van ons Opa en oma xxx
  5. Jean-louis:
    25 augustus 2017
    Busje komt zo...... Busje komt zo....
    Mooi verhaal weer. Jammer van die regen, maar jullie kunnen nog schuilen. De mensen in de rijstvelden moeten waarschijnlijk door blijven werken.
    Zit het er echt bijna op? Groetjes, J-L
  6. Willie:
    25 augustus 2017
    Hoi Mel, genoeg regen voor de rest van het jaar? Gelukkig zijn er poncho's en gaan jullie gewoon door. Blijf nog even genieten van je laatste week!!
  7. Rob Veldmeijer:
    26 augustus 2017
    Geniet van de laatste dagen van jullie fantastische reis!