Ho Chi Minh - Mui Né, Vietnam.

10 augustus 2017 - Dalat, Vietnam

Na een heftige dag bij de Killing Fields vertrokken wij de volgende dag naar Ho Chi Minh in Vietnam. Om 13.00 uur ging de bus naar de grens toe. Dit keer moesten wij bij de grens de tassen laten controleren. Eerst weer een stempeltje van land verlaten dan weer eentje voor binnenkomst en toen moesten wij nog 3 uur rijden naar Ho Chi Minh. Eenmaal aangekomen in het hotel gingen wij lekker douche en slapen, uuh slapen!? Wij bleken dus naast een Karaoke bar te zitten en de hele nacht werd er dus gezongen..

Volgende dag hebben wij uitgeslapen, even de bui afgewacht en zijn toen gaan rondlopen door de stad. Langs een tempel, paleis, postkantoor, ijsje bij de Macdonalds, Notre Dame en een museum. 'S avonds hadden wij met Zalia en Merel afgesproken om naar een skybar te gaan. Daar een drankje gedronken, daarna streetfood gegeten en nog een drankje in de backpackers street. Volgende dag moesten wij weer vroeg op dus op tijd naar bed.

Om 8 uur werden wij opgehaald om naar de Cu Chi tunnels te gaan. Dit zijn de tunnels die in de oorlog zijn gebruikt. Wij liepen met een hele groep een rondje door het bos. Hier kregen wij als eerste een ingang van de tunnel te zien. Een heel klein rechthoekig gaatje in de grond met een houten luik erop. Om de beurt mochten wij proberen om er in te komen en het luik erop te leggen. Daarna liepen wij langs de plek waar een soort van ventilatie rooster is gemaakt. Hierdoor konden de mensen in de tunnel koken maar steeg het rook niet op. Hierna kregen wij alle boobytraps te zien. Verschillende soorten manieren om hun vijand te slim af te zijn.

Als laatste mochten wij zelf de tunnel door. Er werd verteld dat de tunnel ongeveer 120 meter lang is en dat je bij elke 10 meter omhoog kan. Ik dacht heel stoer 'Ach die eerste 10 meter doe ik wel even'. Maar nee, ik was er nog geen 1 meter erin en raakte in paniek. Dus gauw omgedraaid en naar buiten gerend. Na het eten van cassave met suiker, zout en gemalen pinda's was het weer tijd om terug te gaan. Einde van de middag hebben wij de bustickets geregeld en de volgende dag vertrokken wij weer vroeg naar Mui Né. De reis zou 5 uur duren, aangezien alle reizen bij ons tot nu toe veel langer duurde hadden wij al in gedachte dat dit 6/7 uur zou gaan duren. Maar wij hadden het mis, na ongeveer 3,5 uur waren wij er al!Jammer genoeg konden wij pas na 13.00 uur inchecken. Toen wij eenmaal ingecheckt hadden gingen de bikini's aan en hebben wij heerlijk bij een van de zwembaden gelegen. 'S avonds heb ik sinds tijden weer een lekkere pizza gegeten!

Het hotel waar wij inzaten is echt een backpackers hotel, overal jongeren en vooral veel nederlanders, biljardtafel, pingpongen, darten, volleyballen. Alles was mogelijk. Wij hebben met een hele groep Beerpong gespeeld en daarna Flip the Cup. Toen er nog een kleine groep over was zijn wij naar een club gegaan langs het strand. Deel in de taxi en wij gezellig met z'n 4e op een scooter, haha.

In de club was het wel rustig, maar ja het was ook wel een dinsdag. Wij hebben ons eigen feestje gemaakt.

Wij konden weer lekker uitslapen, rustig ontbijten, zonnen bij het zwembad en om 13.30 uur gingen wij met de tour mee. De eerste stop was de 'Fairy Stream'. Een riviertje vanuit de bergen waar je door heen kon lopen. Daarna een vissersdorp. Dit stelde niet veel voor. De derde stop waren de Witte Duinen. Het leek op een woestijn maar dan naast een weg en een meer. De vierde en laatste stop waren de rode ruinen. Rood is een groot woord maar het zand was wel gekleurd. Zodra wij de bus uitkwamen kwamen er allemaal mensen op ons afgerend om een sleetje te verhuren. Wat wij om ons heen zagen was dat die sleetjes nou niet heel snel gingen, dus hebben wij dat niet gedaan maar gewoon even rond gelopen.

'S avonds ging Chantal naar bed en ben ik nog een potje gaan Beerpongen. Eerste ronde was ik er al uit maar daarna nog gezellig kunnen kletsen met weer nieuwe nederlanders.

Vandaag zijn wij weer door gereden naar Dalat

1. Willie:
    10 augustus 2017
    Klinkt allemaal weer heel goed en gezellig. De nare dingen opslaan en weer verder gaan. Al die oorlogsherinneringen zijn heftig
  2. Jaap:
    10 augustus 2017
    Leuk weer een verhaal. Ik moet wel bekennen dat ik blijkbaar toch wat ouder begin te worden, dan ik wil toegeven. Ik heb het even op google moeten nakijken om te weten wat Beerpongen precies is! hahaha. Ik ben blij dat jullie het zo leuk hebben, veel zien en meemaken. Ook minder leuke dingen, maar dat lossen jullie prima op. Ik vind het heel knap dat jullie tussen het in de bus zitten door, (al met al best veel uren) nog tijd en zin hebben om uit te gaan, hahahaha
  3. Jaap & Carla:
    10 augustus 2017
    Kan mij voorstellen dat je rechtsomkeer ging in die tunnel, ik kreeg het al benauwd toen ik je foto zag. Maar ook dat heb je weer meegemaakt.xx
  4. Carla sijtsma:
    10 augustus 2017
    Wat een gezellig verhaal en even relaxen bij het zwembad is ook niet verkeerd. Een mooie tijd nog.
  5. Rob Veldmeijer:
    10 augustus 2017
    Weer veel beleefd, en het gaat zo makkelijk lijkt het wel bij jullie .Vreemd land,andere taal enz. En dan nog tijd hebben om een leuk reisverslag te schrijven. Soms denk ik ze zitten gewoon thuis,en schrijven alles over uit een boekje. hahaha.Veel reisplezier verder.!
  6. Martien en Willy:
    10 augustus 2017
    Weer een mooi reisverhaal. wat kun je alles mooi verwoorden.
    Alle mooie en indrukwekkende belevenissen. Geweldig om te lezen.
    We wensen jullie een leuke en goeie reis en kijken uit naar jullie volgende belevenissen.
  7. José:
    10 augustus 2017
    Ik heb weer genoten van je verhaal. En wederom hebben jullie weer bijzondere dingen mee gemaakt. En er zulllen nog vele volgen. Jullie doen het goed, een beetje cultuur opsnuiven, dingen ondernemen, zelf ondervinden en bezichtigen. En vooral relaxen en genieten van jullie vakantie. Blijf ervan genieten meiden.
  8. Therese:
    11 augustus 2017
    Dit klink gezelligeGeniet er nog maar even van , voordat je het weet ben je weer thuis .
  9. Oma & Opa:
    11 augustus 2017
    Hai Meiden jullie maken heel wat mee, we kijken iedere keer weer uit naar een nieuw
    reisverhaal ' lijkt net of we verslagen krijgen van een paar journalisten in plaats van backpackers, het is klasse een tien met een griffel dit mag ook gezegd, groetjes To & Jan (wie zijn dat nou weer ?)
  10. Jean-louis:
    15 augustus 2017
    Ten minste nu weer wat "leuke" herinneringen opgedaan. Maar het lijkt we of jij steeds kritischer wordt. De sleetjes gaan weer niet snel genoeg. Jij hebt ook al zo veel gezien en meegemaakt. Blijf van alles genieten en zet wat meer foto's op de site. Gr. J-L