Bai Chay - Cat Ba

28 augustus 2017 - Cat Ba Island, Vietnam

Bai Chay - Cat Ba, Halong Bay.

Om 08.00 uur hadden wij de bus naar Halong. In ieder geval, dat dachten wij. Maar wij waren blijkbaar in een busje gedropt met allemaal mensen die een 2 daagse boottour gingen doen. De 'reisleider' kwam aan ons vragen waar wij er uit wilde/moesten. Ik gaf aan waar ons hotel was en hij vertelde meteen dat hun daar niet naar toe gaan. Dus het laatste stuk moesten wij nog een taxi pakken. Uiteindelijk aangekomen bij het hotel met super gezellige eigenaren, ahum... Was geen woord mee te spreken en aangezien het keihard regende wilde wij gewoon lekker op de kamer liggen. 'S middags heb ik nog even een klein stukje kunnen lopen tussen de buien door.

Toen ik de volgende dag wakker werd zag ik het zonnetje, wat betekend dat wij de berg konden gaan beklimmen!Met de taxi zijn we naar het volgende 'eilandje' gegaan waar je een berg kan beklimmen die niet zo toeristisch is. Midden in de straat, tussen de winkeltjes gaat een trap omhoog. Na een paar meter is er een hek, deze wordt opengemaakt door een mannetje en hij laat zien dat wij 10.000 dong per persoon moeten betalen. Minder dan €0.50. Na heel wat traptreden en rotsen te hebben beklommen zijn wij op het hoogste punt uitgekomen. Hier hadden een heel mooi uitzicht over de zee en de rotsen, oftewel Halong Bay.

'S middags zijn wij aangekomen in Cat Ba, na een taxirit, pont en een busrit. Bij het hotel hebben wij een boottrip geboekt voor de volgende dag, mits het weer goed was. En dat was het gelukkig. Wij waren weer opgestaan met een zonnetje, ondanks dat de voorspellingen heel slecht waren. Wij werden met een busje naar de haven gebracht. Daar lag een boot voor ons klaar. Na aantal kilometer gevaren te hebben mochten wij gaan kajakken. Doordat het water laag stonden konden wij zelfs aantal rotsen onderdoor. Na ongeveer een uurtje gingen wij op de boot lunchen. Na de lunch gingen wij weer een stuk varen. Wij kwamen op een plek waar wij mochten zwemmen en snorkelen. Alleen was er niks te zien dus werd het alleen zwemmen. De laatste stop was op Monkey Island en ja daar zaten apen. Grote apen, kleine apen en zelfs baby aapjes. Ook hier hebben wij nog een klein bergje beklommen en zijn daarna weer terug gevaren.

Vandaag hebben wij heerlijk op het strand kunnen liggen, al was het dit keer wel echt mega warm.

En dat was onze laatste echte dag in Vietnam. Morgen om 12.45 rijden wij weer terug naar Hanoi. Vanaf daar vliegen wij woensdag terug naar Bangkok om vanaf daar donderdag naar Amsterdam te vliegen.

1. José:
    28 augustus 2017
    Hilarisch van het busje. Maar is wederom goed gekomen. En jammer van het "warme welkom" not dus. Maar voor de rest een mooie afsluiting van Vietnam voor jullie. En zo zijn jullie overmorgen 2 maanden weg geweest. Goede vlucht (en) en wij kijken uit naar jullie terugkomst op Schiphol.
  2. Jean-louis:
    28 augustus 2017
    Het einde komt helaas in zicht. Zonde. Al zal vader Jaap daar heel anders ver denken. Die zal juist blij zijn om jou weer thuis te hebben. Maar wie weet? Misschien komt er ooit nog zo een reis en dan volg ik weer....
    Maar eerst veilig thuis!!! Groetjes, J-L
  3. Jaap:
    28 augustus 2017
    Meiden, het moeten voor jullie 2 onvergetelijke maanden zijn geweest! Achteraf gezien, toch weer snel om, he? Er zal nog een hoop napret zijn, al zou het alleen maar zijn om de foto's te selecteren en eventueel uit te wisselen. Ik sluit me aan bij de woorden van Jose. Ook wij kijken uit naar jullie terugkomst op Schiphol en ook bij de woorden van JL, Papa Jaap en uiteraard je moeder zijn heel blij dat je weer veilig thuis komt! Wat de toekomst jullie nog brengt, kan niemand nu voorspellen, maar deze reis neemt niemand jullie in elk geval meer af. Goede reisdagen en tot donderdagavond.
  4. Lia:
    28 augustus 2017
    Hi, jullie hebben veel gezien en meegemaakt. Ik kan alleen maar zeggen GEWELDIG, om nooit meer te vergeten! Zo heeft ieder land zijn eigen charme. Fijne reis terug, groetjes.
  5. Willie:
    28 augustus 2017
    Fantastisch alvast een goede reis terug.
  6. Rob Veldmeijer:
    28 augustus 2017
    Bedankt voor Jullie mooie en zeker geen Saaie reisverhalen.veilige reis terug naar huis.groetjes van ons breide.
  7. Carla sijtsma:
    28 augustus 2017
    Het zit er bijna op, jullie hebben heel veel ondernomen, mooie en minder leuke dingen gezien. Wij hebben genoten van jullie verhalen. Een hele goeie reis naar huis.