Jodhpur - Udaipur

13 juli 2017 - Udaipur, India

Jodhpur - Udaipur

'S avonds laat komen wij op het station in Jodhpur aan. Aangezien iedereen van de tuktuks hier denkt ons te kunnen oplichten door de prijs te verdrievoudigen besluiten wij te gaan lopen naar het hotel. Onderweg zien wij ook weer al het armoede waar deze mensen in leven.

Als wij aankomen bij het hotel is het hek op slot... (€&@%#). De buurman tegen over het hotel ziet ons staan en schreeuwt wat naar de jongens die op de hoek staan te hangen. Deze jongens beginnen weer door het hek te schreeuwen en uiteindelijk komt er een oud mannetje met de sleutel. 'You're late!' Uuh ja de trein rijdt niet sneller..Wij krijgen de sleutel van onze kamer, welke weer onwijs mooi is, gaan douche en slapen.

Na het ontbijt gaan wij de stad verkennen. Wij lopen een bruggetje op en uit het niets roept een man 'dead body'. Wij kijken elkaar nog aan van horen wij dit goed en lopen verder. En ja hoor. Daar drijft een mannelijk lijk...Er staat al politie bij dus wij besluiten door te lopen.

Wij dwalen door alle kleine straatjes en steegjes en komen bij een trap uit. Deze nemen wij naar boven wat ons leidt tot de weg naar een tempel en het Fort van Jodhpur. Wij lopen eerst richting de tempel en daarna stuk naar boven naar het Fort.

Vanaf daar nemen wij een tuktuk terug naar hotel. 'S middags lopen wij naar de Stepwell. Dit zijn allerlei trappen door elkaar heen en beneden daarvan is water waar een aantal jongeren aan het zwemmen zijn.  Hierna besluiten wij lekker te gaan eten in het hotel en hier te blijven.

De volgende ochtend moeten wij weer vroeg ons bed uit. Wij gaan namelijk Ziplinen! Wij eten wat, checken ons uit en gaan met de tuktuk naar het Fort. Nadat wij ons aangemeld hadden en ons tuigje en handschoenen te hebben gekregen moesten we wachten op de rest. Uiteindelijk gingen wij met zijn 6e ziplinen. Na het oefen parcours wisten wij wel hoe het moest en durfde wij het aan om de rest te gaan doen.

Sommige moesten nog een keer oefenen omdat zij het niet begrepen. (?). Daarna gingen wij naar het echte parcours. 6 zipline banen rondom het Fort, de stadsmuren en over vijvertjes. Het uitzicht vanaf hier was zo mooi, maar ziplinen eng, nee wij vonden van niet. Toch kreeg een meisje het voor elkaar om vergeten te remmen en een andere raakte in paniek doordat ze het einde niet haalde. Maar hey ook dat hadden we geoefend. Omdraaien en jezelf naar de kant trekken.

Om 15.30 uur vertrokken wij met de bus naar Udaipur. Wij zouden rond 22.00 uur aankomen maar om 21.00 uur waren wij er opeens en moesten wij heel snel onze spullen pakken en de bus verlaten. Weer met een tuktuk naar ons hotel, douche en slapen.

In Udaipur hebben wij voor het eerst regen. Toen het droog was zijn wij stukje gaan lopen en kwamen al snel uit bij een shop waar zij henna tattoos zetten.

Wij hebben beide onze linker hand laten doen en toen begon het weer te regenen.  Terug naar het hotel.

Eindelijk was het even droog. En van dit moment moesten wij gebruik maken. Wij zijn naar het paleis van Udaipur gegaan. Door het laten zien van onze ov kaart en zorgpas deden wij ons voor als studenten, wat betekend: minder betalen!

En maar goed ook want wij vonden het beide totaal niet boeiend. Wij waren het paleis zo door en gingen door naar de kabelbaan. Deze bracht ons naar de top van een bergje. Genietend van dit mooie uitzicht gingen wij even wat eten, rondje lopen en daarna weer met de kabelbaan terug.

Eenmaal terug in het hotel aangekomen kwam het weer met bakken uit de lucht.

En ook de volgende dag bleef het regenen.. tussen de buien door nog even een rondje gelopen en om 15.30 uur weer naar het station toe. Om 17.15 uur hadden wij de trein naar Pushkar.

1. Willie:
    13 juli 2017
    Hoi weer mooie verhalen maar als je thuis bent moet je maar even uitleggen wat ziplinen is. Geniet ze
  2. Jaap:
    13 juli 2017
    Je hebt een schrijverstalent! Ik vind het elke keer weer leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik ben onwijs trots op jullie!
  3. Oma & Opa:
    13 juli 2017
    Hai Mel spannend allemaal, lijkt Amsterdam wel drijven ook regelmatig..........in de gracht.en wat ziplinen betreft , kom ik nog wel achter. Nog veel plezier groetjes. xxx
  4. Jaap & Carla:
    13 juli 2017
    Mooi verhaal weer, Fijn dat jullie er zo van genieten.
    Veel liefs.xx
  5. Therese:
    13 juli 2017
    Zo maak je van alles mee,veel plezier en geniet er van
  6. Marco, Marlène, Fleur en Pim:
    13 juli 2017
    He Mel wat ontzettend leuk. Heel veel plezier en blijf ons op de hoogte houden.
    Mooie foto's trouwens. Dikke knuf van ons.
  7. Rob Veldmeijer:
    13 juli 2017
    Weer een prachtig verhaal, we kijken uit naar jullie vervolg.
  8. Carla sijtsma:
    13 juli 2017
    weer een mooi verhaal.Heel veel plezier.
  9. José:
    14 juli 2017
    Hoi Melanie, Geweldig jij schrijft net zo leuk en avontuurlijk als Chantal. Wat fijn om te lezen dat jullie zo ontzettend leuk hebben en zo veel in korte tijd dingen hebben gezien en gedaan. Zipline wauw gaaf hoor stoere meiden ! En de prachtige tattoo ik heb hem gezien wat een prachtige kunstwerk een " Pauw". Waar jullie hopelijk lang van mogen genieten.
  10. DeLiefste:
    14 juli 2017
    Oooh lekkerding wat geniet ik toch van je verhaal! Ik mis je zo erg, maar ben trots op je dat je dit allemaal doet! Ik krijg al de kriebels als ik zie hoe hoog het ziplinen is haha! Ik hou van je mijn leukste! ♡♡
  11. Jean-louis:
    1 augustus 2017
    Ben beetje laat met reageren (was veel kamperen) maar niet minder enthousiast. Vooral dat ziplinen.... aan de foto's te zien lijkt me dat superleuk om te doen. Hoop dat de rest droger wordt of is het net de mousson tijd?
    Groetjes, J-L