Mumbai - Bangkok

30 juli 2017 - Siem Reap, Cambodja

Mumbai - Bangkok

Na een nachtje lekker te hebben geslapen en een beetje relaxen op de kamer hadden wij met een jongen afgesproken die Chantal kent vanuit Zweden. Wij hebben een uber(taxi) gepakt naar de Gateway of India waar wij hem zouden ontmoeten.

Op deze plek waren wij weer het hoogtepunt in plaats van het monument. Mensen namen ook geen genoegen met 'nee'. Ze bleven aandringen voor foto's en sleepte zelfs hun kinderen naar ons toe. Elke stap die wij zetten werd in de gaten gehouden en alle hoofden draaide onze kant op. Gelukkig vonden wij Aasim snel en konden wij hier weg, dachten wij. Mensen gingen nu zelfs aan hem in het Hindi vragen voor foto's..

Toen wij hier eindelijk weg waren hebben wij even wat gegeten en gedronken. Onderweg vertelde hij wat hij wist over de gebouwen, omgeving etc.

Na het eten zijn wij over de markt gaan lopen en reden wij naar een soort van boulevard aan het strand.

Aasim had later nog met een vriend gesproken. Hij liep ook gezellig mee door de stad en langs de monumenten. Nadat wij alle bezienswaardigheden wel gezien hadden zijn we potje gaan poolen in een bar.

Daarna is die vriend van Aasim weer weggegaan en zijn wij naar een Streetfood straat gereden. Een straat vol met allemaal afhaal hapjes. En lekker dat dit was! Hier kwamen wij Vishal tegen. Ook een jongen die Chantal kent vanuit Zweden.

Met zijn vieren zijn wij naar een soort van club geweest. Doordat het een doordeweekse dag was, was het nogal rustig. Maar wat er was, was fantastisch. Twee jongens stonden uitgebreid te dansen op een manier die je niet in Nederland tegen komt. Samen hadden zij hele danspasjes afgesproken en spraken af wanneer zij welke zouden doen en voor hoelang.

Wij vermaakte ons hier prima! Daarna zijn wij weer netjes in het hotel afgezet.

Volgende dag moesten wij weer om 11.00 uur uitchecken. Ik heb nog een poging gedaan om de kamer langer te houden maar dat mocht alleen als ik een volledige dag+nacht zou bijbetalen, nee dus. Gelukkig kwam Vishal met het idee om naar een groot winkelcentrum te gaan. Wij zouden weer een uber pakken en hem daar ontmoeten. Het duurde even voordat wij er waren vanwege de drukte op de weg. Maar toen wij er eenmaal waren keken wij onze ogen uit. Een mega groot luxe winkelcentrum met bioscoop en pretpark inclusief achtbaan op de bovenste verdieping.

Aangezien wij niks nodig hadden besloten wij naar de film te gaan. Volgens het schema zou deze 13.45 uur draaien, wat ons heel goed uit kwam. Maar nee, deze film draaide dus niet om 13.45 uur maar om 16.45 uur. Vishal zag dat de film in een andere bioscoop wat later draaide en dat wij die wel konden halen. Wij hebben nog even wat gegeten en zijn toen naar de andere bioscoop gereden. De film was net begonnen maar wij mochten gewoon doorlopen. Na de film hebben wij onze tassen opgehaald in het hotel, weer gegeten en zijn toen naar de luchthaven gereden. Om 23.00 vlogen wij naar Bangkok!

Na 4 uurtjes te hebben gevlogen kwamen wij aan. Immigratie liep allemaal soepeltjes en de tassen lagen al op de band toen we aankwamen lopen. Met de taxi zijn wij toen naar het hotel gegaan op de Koh San Road.

Wat is het fijn om na India in Bangkok aan te komen. Zoveel rustiger, schoner, auto's gebruiken hun eigen rijbaan, geen getoeter, rust!

Helaas konden wij pas vanaf 14.00 uur inchecken en alles was verder nog dicht.

Rond 08.00 uur zijn wij maar gaan kijken waar wij onze visums kunnen gaan regelen. Ook allemaal dicht.

Toen hebben wij maar een massage genomen, die was wel open, haha.

Daarna was er een reisbureautje open waar wij een pakket kochten van bus, visum en hotel in Cambodja.

Eenmaal terug bij ons hotel kregen wij te horen dat onze kamer klaar is en dat wij een upgrade hebben gekregen.

Eindelijk konden wij nog even paar uurtjes slapen. 'S middags heerlijk in het zonnetje bij het zwembad gelegen, 's avonds Sushi gegeten en aantal drankjes gedaan op de Koh San Road.

Volgende dag eigenlijk weer het zelfde :)

Zaterdag om 09.00 vertrokken wij met de bus naar Cambodja!

1. Rob Veldmeijer:
    30 juli 2017
    Leuk om weer het vervolg te lezen,zoals je schrijft lijkt het zo simpel. We gaan nu even een visum halen enz. Jullie zijn echt stressbestendig.Knap hoor om allerlei opstakels te overwinnen.Kijk uit naar het volgende reisverhaal.
  2. Willie:
    30 juli 2017
    Wat een ervaringen weer. Fijn dat er dan toch iemand is die je een beetje kan wegwijzer. Veel plezier verder
  3. José:
    30 juli 2017
    Wat ik zo leuk vind aan jullie blog is dat hier meer lees dan ik hoor. Heerlik een massage en nog film kijken. Minder leuke en Mooie belevenissen maken jullie mee maar een ervaring rijker en die jullie nooit meer vergeten en natuurlijk de leukste dingen beter zullen blijven hangen.
  4. Jaap:
    30 juli 2017
    Leuk hoor jullie verhalen te lezen, inderdaad lezen we hier meer dan alleen de korte WhatsAppjes! En zoals rob schrijft als je het leest lijkt alles zo simpel maar ik kan me voorstellen dat er ook spannende momenten zijn! Als je bv laat op de avond voor een gesloten hotel staat of wordt aangesproken over tuktuk belasting! De manier waarop jullie hier mee omgaan bewijst dat jullie verstandige meiden zijn. Al met al weer een een aantal ervaringen rijker die jullie niet snel zullen vergeten! Ik val in herhaling, maar ben onwijs trots! ❤️
  5. Lia:
    31 juli 2017
    Hi Melanie, geweldige reis die je nu weer aan doen bent.
    Geniet ervan en India weer een ervaring rijker. Veel plezier.
  6. Lia:
    Geweldig!
  7. Jacques:
    31 juli 2017
    Hoi meiden, steeds weer leuk om jullie belevenissen te lezen. Wat een geregel iedere keer weer. Knap dat jullie je er steeds weer uit weten te redden. Veel plezier verder.
  8. Jaap & Carla:
    31 juli 2017
    Het lijkt wel of het zo had moeten zijn dat één en ander dicht was, jullie waren gewoon toe aan een massage daarom was die wel open. Veel plezier en een goede reis.xxx
  9. Martien en Willy:
    31 juli 2017
    Hallo meiden. Wat een belevenissen lezen we weer van jullie. Geweldig!
    We wensen jullie nog een goede reis en veel reisplezier.
  10. Jean-louis:
    1 augustus 2017
    Ben weer helemaal bijgewerkt. Ik kan het achter elkaar lezen van een aantal van jullie verhalen bij iedereen aanbevelen. De tegenstellingen komen nog beter uit, maar ook een soort rode draad... totale armoede en absurde uitstalling van rijkdom.
    Ben erg benieuwd naar de rest van de reis. Veel plezier verder en geniet van alles. Groetjes, J-L