De eerste twee dagen in Mexico.

7 september 2019 - Campeche, Mexico

¡Hola chicos y chicas!

¡Bienvenidos al México!

Daar zijn wij dan, in Mexico! Eerst hadden wij een 10,5 uur durende vlucht van Amsterdam naar Houston, waar wij helaas maar twee keer wat te eten kregen. In Houston hadden wij twee uur de tijd om het volgende vliegtuig te halen. En aangezien het eerste vliegtuig wat later was geland waren dit geen twee uur meer. Als je denkt dit doen wij even snel, nee. Eerst ga je langs een soort computer waar je je paspoort moet scannen, wat niet meteen de eerste keer lukt. Vervolgens krijg je allemaal vragen die je moet beantwoorden en moet er een foto gemaakt worden. Er komt een papiertje uitrollen en hiermee ga je naar een mannetje. Naja eerst in de rij staan om bij dat mannetje te komen. Mannetje stelt ook weer aantal vragen, stempel in het paspoort en rennen naar het vliegtuig. Weer neee, er komt nog een douane aan. Tassen, jassen en schoenen in de bak, door de douane en alles weer aantrekken. Eenmaal bij de gate aangekomen had het vliegtuig ongeveer 15 minuten vertraging. Na ongeveer twee uurtjes vliegen stonden we dan met onze voetjes in Cancún, Mexico. Wij werden daar netjes opgewacht en naar de bus gebracht. Na ongeveer 45 minuten zaten wij in het hotel. Snel douchen en slapen, de volgende dag moeten we weer om 06.30 uur opstaan.

Vrijdag zaten wij netjes na het ontbijt om 08.00 uur in de bus richting de beroemde tempels van Chichen Itza, met onder andere de 30 meter hoge Kukulcán Piramide. Deze is indrukwekkend en gebouwd tijdens het hoogtepunt van de Maya-cultuur. In 2007 is Chichén Itzá verkozen tot één van de zeven nieuwe wereldwonderen. Na de lunch zijn wij naar de Ik Kil Cenote geweest.

In deze bronnen werden mensen en voorwerpen gegooid voor de 'eeuwige duik'. Onderzoekers hebben in enkele cenotes botten van mensen en dieren kunnen ontdekken”.

Hierin hebben wij even gezwommen tussen de zwarte visjes en in de regen. Daarna zijn wij doorgereden naar Mérida. ‘S avonds even door het stadje gelopen en wat gegeten. (Ja Rene, je eerste magneet is binnen! Haha) Rond 20.30 uur werd er op de Kathedraal een soort video afgespeeld, die even bekeken en daarna lekker te bed.

Ook vandaag ging de wekker weer om 06.30 uur. Je zou dit bijna geen vakantie noemen🤭. Deze keer reden wij door naar de Uxmal Tempel. Op haar hoogtepunt woonden er in Uxmal zo'n 25.000 inwoners. Het is dan ook één van de best bewaarde tempels van de Maya's. Persoonlijk vind ik deze tempel mooier dan de Chichen Itza. Er was zelfs een tempel/gebouw die wij mochten ‘beklimmen’ via een steile trap met een mooi uitzicht over de groene bomen. Daarna geluncht bij een restaurant waar zij het eten bereiden in een gat in de grond. Hierin worden hete kolen gegooid en eten in een bak er boven op, wat vervolgens met een plaat word afgedekt. Na de lunch nog twee uurtjes in de bus om aan te komen in Campeche. Campeche is een authentiek vestingstadje met een ommuurde historische kern, gekleurde huizen en straten met kinderkopjes.

Morgen gaat de wekker om 06.15 uur om, om 07.00 te vertrekken naar Palenque.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Therese:
    8 september 2019
    Mooi meiden , heel veel plezier en ik blijf jullie volgen 😘
  2. José:
    8 september 2019
    ¡Hola Chicas Melanie en Chantal, Goed om te lezen dat jullie na een lange en vermoeiende vlucht met karige voorzieningen goed zijn aangekomen. Nu is het vakantie vieren. 🍹🏖En wat beginnen jullie al goed 👍🏼en al veel gezien. Met jou verhaal en de foto's die ik heb ontvangen van Chantal maakt dat verhaal en plaatje veel duidelijk. Ik kijk uit naar het vervolg. En veel plezier en doe voorzichtig meiden. 😀👋🏼
  3. René Kremer:
    Goed bezig Mel😜 Leuke foto s Hetken nog best veel Have funxx
  4. Margreet:
    8 september 2019
    Fijne vakantie lekker genieten veel zien
    Groetjes
    Jan en Margreet
  5. Jacques:
    8 september 2019
    Klinkt allemaal fantastisch. Veel plezier nog de komende periode. Leuk om te lezen.
  6. Jaap & Carla:
    8 september 2019
    Hoi meiden, leuk om jullie belevenissen op deze manier weer te kunnen volgen. Veel plezier verder en geniet ervan.
  7. Jean-louis:
    8 september 2019
    Even samenvatten: eerst een dsg niet eten en daarna niet meer slapen. Het is wat je vakantie noemt. Geniet lekker verder.😘 en vergeet de ambtenaren....
  8. Oma & Opa:
    8 september 2019
    Hai meiden goed bezig ziet er leuk uit ,maar de volgende keer vooral het broodtrommeltje met inhoud niet vergeten je ziet je weet maar nooit voor je het weet zit je met een lege maag in het vliegtuig.
  9. Melanie:
    9 september 2019
    Hahah, uiteraard was ik voorzien van een noodpakketje met broodjes, koekjes en snoepjes!🙋🏼‍♀️
  10. Hèlen:
    Leuk hoor, geniet ervan.