Thailandddd

7 juni 2015 - Ko Lipe, Thailand

Dinsdag de 26ste vlogen we dan naar Manilla. Dit was maar een nacht die we daar doorgebracht hebben, dus daar is echt niets meer over te vertellen. We wisten wel dat we er snel weer weg wilden, de armoede is overal om je heen en het stinkt verschrikkelijk. Gelukkig gingen wij de volgende dag naar Thailand, startend in Bangkok. En werkelijk alles wat je ooit gehoord hebt over Bangkok en Aziaten, is waar. Het is een gekkenhuis daar. De eerste dag kwamen wij eind van de middag aan in Koh San Road. Het eerste wat ons opviel was de vreselijke hitte. Nog niet eerder hadden wij dit zo erg gehad, een gevoelstemperatuur van wel ruim 45 graden! Rond 6 uur 's avonds brandde het los, de kraampjes kwamen tevoorschijn en mensen gingen massaal de straat op. De kraampjes waren echter allemaal hetzelfde: dezelfde kleren, etenswaren, en sieraden. En toch kan je je hier heel goed vermaken! Toch zijn we vroeg naar bed gegaan na een lange reis.

De volgende dag sliepen we lekker uit, en gingen de straat op om erachter te komen dat er werkelijk geen moer te doen was. De kraampjes waren dicht, en de mensen lagen waarschijnlijk nog voor pampus in bed met een kater.  We liepen rond de tour bureaus om uit te vinden waar we de goedkoopste tours konden boeken, en vervolgens huurden wij een tuktuk voor 3 uur om langs allerlei tempels in de buurt te gaan. Erg mooi om een deel van de stad op deze manier te zien. Daarna zijn wij weer gaan relaxen, en deden wij hetzelfde als de avond ervoor.  De dag erna zijn we de Kachanaburi tour gaan doen. Dit hield in: naar het JEATH-museum (Japan, England, America, Thailand en Holland in de oorlog), de oorlogs begraafplaats, brug over de River Kwai (ja die van de film), olifantjes rijden, bamboe raften en naar de waterval. De begraafplaats was erg indrukwekkend, met name de persoonlijke berichten op de stenen. Ook de brug was gaaf om te zien. Het bamboe raften sloeg eigenlijk nergens op, maar was even relaxed. En dan het olifant rijden, ja dit was natuurlijk een gave ervaring! We zaten er wel met een heel dubbel gevoel op, omdat wij weten hoe olifanten in Thailand worden behandeld. Gelukkig was deze plek heel anders dan vorig jaar in Chiang Mai. Olifanten zien er hier goed uit, mogen alles, en hoeven hier geen kunstjes of dergelijke te doen. Het zag er uit alsof ze redelijk tegenover deze dieren waren en dat maakte het wel een stuk fijner. Al met al was dit een hele gave ervaring. Daarna naar de waterval, nou dit was niet veel. Lekker om even af te koelen, maar niet zo mooi als op de foto's. 's Avonds kwamen wij kapot terug, en gingen wij dus opnieuw vroeg slapen.

Op zaterdag gingen wij naar Ayutthaya. De oude hoofstad van Thailand. Dit hield een hele dag tempels bezoeken in. Was prachtig om te zien, al heb je na de 5e tempel wel het idee dat je het gezien hebt. Alles lijkt op elkaar. Maar het was het waard!

Zondag zijn we naar de floating market gegaan, een markt langs en op een rivier. Hier ontmoetten Lies een Italiaan en Braziliaan die bij ons in het busje zaten. Want ja de mensen die mij kennen weten dat ik binnen 5 minuten slaap in een busje. Maar goed met zijn vieren deelden wij een bootje, wat super gezellig was. Op de terugweg raakte Lies ook aan de praat met 2 Chilenen en een Portugees, en besloten die avond met z'n allen sushi te gaan eten.

Deze avond kwamen ook Ciaran en Ross in Bangkok. Twee jongens met wie ik vorig jaar in Australie was. Uiteindelijk, voor het eerst in een maand tijd, splitsten Lisa en ik op. Lisa ging met het groepje van eerder die dag meteen naar de sushi bar. Ciaran, Ross, Kenny en ik gingen nog even biertje doen bij ons restaurant en daarna ook naar de sushibar.

Als jullie willen weten wat Lisa deze nacht uitgespookt heeft, dan moeten jullie haar blog lezen haha.
Ik ben na de sushi bar met de jongens naar een pingpong show geweest. En nee ik ga hier geen details bespreken! We hebben alle 4 in een deuk gelegen en waren eigenlijk weer snel weg. Terug naar Koh San Road. Vanwege een 'Buddha dag' kon je na 12 nergens meer alcohol halen. Maarja de jongens wilde een biertje dus wij op zoek. Uiteindelijk een kraampje gevonden met nog een hele groep backpackers erbij. Super gezellig en hier gebleven tot we omvielen van de slaap. Duss gauw mn bedje opgezocht. Eigenlijk moesten wij die ochtend voor 12e uitchecken, maar je kan je bedenken dat Lies en ik helemaal gesloopt waren. Godzijdank konden we de kamer nog voor de dag bijboeken, en 's avonds om 6 uur vertrok onze bus richting Krabi. Dit was een tocht van 14 uur. In eerste instantie klonk dat verschrikkelijk, maar omdat je in de nacht reist (en we een slapeloze nacht achter de rug hadden) is het prima te doen omdat je heerlijk kan slapen! Aangekomen in Krabi zijn wij opzoek gegaan naar de goedkoopste massage plek, en hebben wij voor ongeveer 5 euro een uur kunnen genieten van een full body massage. Dit hadden we wel verdiend! De volgende dag zijn wij een 7 eilanden sunset tour gaan doen. Om 1 uur 's middags vertrok onze boot, en zijn we langs verschillende eilanden gegaan. Onderweg stopten we af en toe om bijvoorbeeld te snorkelen. Helaas zwommen er gigantische kwallen, wat het vrij eng maakte en het water was ook totaal niet helder.  Onze gids ('rastaman' zoals hij zichzelf noemde), een vreselijk irritante gast die zich gedroeg alsof hij 10 joints teveel had gerookt, drukte ons op het hart dat ze niet prikten. 'Een klein beetje maar'. Wij wisten genoeg.... rond 6 uur waren we op een onbewoond eilandje, waarvandaan wij de prachtige zonsondergang konden zien onder genot van een barbecue. Een barbecue dat bestond uit rijst, groenten en wel een stukje vlees. Maar we mochten niet klagen!

De volgende dag hebben wij een relax dag gehad op het strand, en vrijdagochtend vertrokken wij richting Koh Lipe, waar wij dus nu zijn. Dit eiland bestaat echt alleen maar uit relaxen. Een zee zo mooi als een zwembad, strand met het fijnste en witste zand ooit, en weinig toeristen. Ook weinig lekker eten overigens. Maar het hotel is prachtig, dus wij hebben niets te klagen! 9 juni gaan wij naar Koh Lanta, net zo'n eiland als dit. Daarna naar Koh Phi Phi, en daarna Phuket. 19 juni vliegen wij vanaf daar naar Maleisië. Wij hebben een heel zwaar leven zoals je kunt lezen!!

1. René:
    7 juni 2015
    Klinkt allemaal goed meiden Zeker het eerste stuk van jullie reis door Thailand kwam me heel bekend voor Jullie nog heel veel plezier en geniet er lekker van
  2. Rob Veldmeijer:
    Hallo Melanie en Liza,
    Jullie verhaal deed mij weer denken aan 2001,toen zijn Helen en ik ook in Bangkok geweest.Heel herkenbaar de hitte ,tuktuk en de Koh San Road,gebakken kakkerlakken brrr.
    Mij benieuwen hoe jullie Phuket ervaren,daar zijn wij namelijk ook geweest.
    Wij wachten jullie verder belevenissen met veel plezier af.
    groetjes,

Rob en Helen
  3. Willie:
    7 juni 2015
    Geweldig hoor wat een belevenissen! !!!
  4. Rob Veldmeijer:
    Sorry lisa met een s
  5. Jaap & Carla:
    7 juni 2015
    Wat een heerlijk leventje hé, nou geniet er nog lekker van voordat je het weet zit het er weer op.
    Xx
  6. Oma & Opa:
    8 juni 2015
    Hai meiden het was weer toppie om jullie verhaal te lezen als dat zo door blijft gaan, ik zweer het jullie , dan komen jullie tijd te kort.Wij wensen jullie nog veel plezier. Oma & Opa.
  7. Oma & Opa:
  8. Carla sijtsma:
    Hoi meiden,
    Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zo veel moois zien en beleven.
    Geniet er van!!.
  9. Lia:
    10 juni 2015
    O wat hebben jullie het leuk, al die nieuwe vrienden, al die verschillende eilanden. Wacht weer op nieuwe foto's!
    Liefs Lia.