Maleisie

10 juli 2015 - Perhentian Islands, Maleisië

Joeeehoeee luitjes!

Daar waren we weer met een verhaaltje en misschien wel het laatste verhaaltje. Helaas komt het einde al in zicht. Volgende week zaterdag zitten wij gewoon weer thuis, mits we de tickets niet héél toevallig kwijt raken, haha.

Maar voordat het zover is zal ik even wat over Maleisie vertellen. We begonnen ons Maleisisch avontuur in Kuala Lumpur. Wat geen goed begin was. Lisa was ziek geworden en de eerste nacht lagen we al in het ziekenhuis met een infuusje in haar arm. Na paar dagen rustig aan te hebben gedaan zijn we toch paar dingen gaan bekijken en doen in Kuala Lumpur zoals The Twin Towers. In de toren daarnaast hebben wij op de 57ste verdieping een hapje en een drankje gedaan. Wij zijn naar de Batu Caves gegaan en hebben voor 5 euro best veel sushi gegeten! Dat hadden we wel gemist. Verder zijn we naar een onwijs groot winkelcentrum geweest met een pretpark erin en ik moest natuuurlijk even de achtbaan uitproberen en die was best leuk met 4 loopings.
Na Kuala Lumpur zijn we paar dagen naar Melakka gegaan. Opzich niet heel boeiend. Grappig om te zien dat het gebouwd is door Nederlanders en er een windmolen staat maar verder waren er alleen maar Chinezen. Daarna gingen we door naar Tioman Island. Daar hebben we ons zelf verwend met een eigen huisje. Woonkamer, 2 slaapkamers, keuken en badkamer! Het hotel had een eigen zwembad dus hier hebben we ons wel 6 dagen vermaakt en 1 middagje op het strand. Op dit eiland liepen heel veel wilde aapjes en dat was af en toe best spannend!
Ons idee was om na Tioman door te gaan naar Cameron Highlands alleen gingen er geen bussen die kant op en we wilden niet eerst weer helemaal terug naar Kuala Lumpur dus hebben we gekozen om maar meteen door te gaan naar Perhentian Island voor onze laatste twee weekjes. En ja, daar was ik vorig jaar ook!
Overdag heerlijk op het strand liggen en savonds een drankje, kaart spelletjes en een dansje tot in de vroege uurtjes. Daar krijg je natuurlijk honger van. Doordat ik nog mensen van vorig jaar ken mag ik snachts hier een kok wakker maken die dan voor me gaat koken! Moet toch niet gekker worden.
Gisteren heb ik een snorkeltrip gedaan bij Rawa Island en van de week willen we nog een Long trip doen op zoek naar schildpadden en haaien!
Kortom, we genieten volop!

Tot volgende week!❤️

1. Jess:
    10 juli 2015
    Leuk verhaaltje weer meiden. Geniet nog van jullie laatste dagen daar!

XXX jess
  2. Therese:
    10 juli 2015
    Lekker hoor!!! Maar het end is inzicht en nu niet meer te bruin worden x
  3. Bettine:
    10 juli 2015
    Leuk Mel! Geniet nog even lekker samen. Jammer voor jullie maar voor ons tijd dat jullie weer thuis komen. Tot gauw Xx
  4. Lia:
    10 juli 2015
    Hi Melanie en Liza volop genieten nu het is zo voorbij veel plezier!!
    Wel nog een fotootje sturen van het mooie strand.
  5. Jaap & Carla:
    10 juli 2015
    Nog een week lekker genieten daarna begint het gewone leven weer.
    Ach, en dat is ook niet verkeerd.
    Veel plezier nog en tot volgende week.
    Xx
  6. Carla sijtsma:
    10 juli 2015
    geniet er nog maar lekker van,meiden,het gaat nu snel!
  7. Rob Veldmeijer:
    11 juli 2015
    Weer heel veel beleefd, zo te lezen.Zal weer weer wennen zijn thuis denk ik. Maar jullie komen wel in de zomer terug.
    Veilige reis terug!