Palawan

10 mei 2015 - El Nido, Filipijnen

Wij zitten nu in El Nido, Palawan. Zoals ze zeggen 'the paradise within a paradise'. El Nido is prachtig, en net zoals in Manila zijn de mensen hartstikke aardig hier. Maar ook daar heb ik nog niet eens veel over geschreven! Laat ik dan maar verder gaan met waar ik ben gebleven.
Achteraf blijkt dat ze allemaal oplichters zijn bij de terminal waar wij aankwamen, want op de terugweg waren wij veel minder kwijt. Eenmaal bij het hotel kwamen we erachter dat we in een soort krottenwijk zaten. We liepen er even rond en al gauw waren wij omringd door kinderen. Een van hen had een mobieltje en wilde de hele tijd foto's maken; van ons en met ons. Men reageerde alsof zij nog nooit blonde, blanke mensen hadden gezien, heel bizar. Ook de volwassenen waren de hele tijd doodleuk aan het zwaaien, tegen ons aan het praten, deden alles om onze aandacht te krijgen. Heel mooi en gaaf om dat eens mee te maken.
De tweede dag zijn we ook nog even gaan rondlopen, maar we hadden het er eigenlijk wel gezien. De dag daarna werden wij door de taxi opgehaald die ons weer naar het vliegveld zou brengen. De prijs die wij hiervoor hadden afgesproken, was 500 pesos. Dit is 10 euro. Best netjes, voor een rit van ongeveer 2 uur. Dus onze chauffeur had het metertje uitgezet. Op een gegeven moment vroegen wij ons af of we wel de goede kant op gingen, er zijn namelijk 2 vliegvelden. Wanneer wij hem opnieuw duidelijk maakten dat we naar het internationale vliegveld moesten, zagen we dat hij een beetje schrok en hij zette de meter aan. Na 2,5 uur kwamen wij eindelijk aan, en de meter stond op 190 pesos. No way dat wij dus 500 gingen betalen, hij kon toch niets tegen ons inbrengen! En zo werd een goedkope trip, nog goedkoper. Achteraf heel goed, hij zette ons bij de verkeerde terminal af en moesten we dus nog een taxi nemen..Gelukkig kwam, uiteraard, alles goed en na een vlucht van anderhalf uur kwamen we aan in Puerto Princesa, Palawan. De (Nederlandse) eigenaar van het guest house waar wij sliepen kwam ons hier ophalen, en binnen 5 minuten hadden we de bestemming bereikt. Het zag er allemaal top uit en de mensen waren aardig. De volgende dag zijn wij gaan eiland hoppen. Met een boot ga je naar 3 verschillende eilandjes en brengt hier wat tijd door, super leuk! We waren aan het einde van de dag allebei onwijs verbrand, zo erg dat kleren aan hebben al teveel was voor ons ruggetje.
De volgende dag gingen wij rond 11 uur met de bus naar El Nido, een reis van 7 uur. En wauw wat is het hier mooi! We hebben lekker op het strand gelegen hier, en heerlijk genoten. 's Avonds zijn wij gaan eten op het strand, en beide avonden ontmoetten we een groep leeftijdsgenoten met wie wij de avond doorbrachten, erg gezellig en super relaxed. We zaten namelijk aan de zee, voeten in het zand, muziek op de achtergrond en lekker praten. Het eten viel helaas wel flink tegen, plus we moesten er zo'n 2 uur op wachten, maar het kan erger.
De 2de avond kwamen Joonie, Tom en nog een jongen bij ons zitten. De Locals. Erg gezellig en allemaal kaart trucs geleerd en een trucje met een ketting en een ring!
Helaas is Lisa gisteren ziek geworden en hebben we de boottrip van vandaag moeten afzeggen. Joonie en Tom kwamen mij daarom vandaag ophalen om een eigen boottripje te gaan doen. Lekker relaxed op een bootje, langs mooie plekjes en snorkelen! En ja, i found Nemo!! Haha
Morgen gaan wij terug naar Puerto Princesa met de bus, blijven dan weer een nachtje in het guest house van die Nederlandse man en gaan daarna naar Cebu, Boracay of Bohol. Vliegticket moeten wij namelijk nog regelen..:)

1. Rob Veldmeijer:
    10 mei 2015
    Weer heel wat beleefd lees ik,op naar het volgende reisverhaal.
    Hoplijk is Lisa dan ook weer beter.
    Goede reis samen verder!
  2. Willie:
    10 mei 2015
    Heerlijk meiden, lekker genieten hoop dat Lisa weer beter is.
  3. Jacques:
    Hoi, leuk om jullie te volgen. Veel plezier verder. Jacques
  4. Carla sijtsma:
    10 mei 2015
    jullie maken heel wat mee meiden,geniet ervan en ik hoop dat Lisa snel weer beter is
  5. Jaap & Carla:
    12 mei 2015
    Ondanks je berichtjes via de app is het ook leuk om je verhaal zo te lezen.
    Blijf lekker genieten.
    Xx
  6. Oma & Opa:
    13 mei 2015
    Hai meiden, na een slow start hebben jullie er nu aardig de spurt in, wij zouden zeggen,geniet er van, maak veel foto's zodat je naderhand bij het terug zien, altijd nog kan zeggen ,o ja, dat heb ik nog niet verteld. Heel veel plezier, Lisa beterschap Groetjes Oma & Opa.
  7. Lia:
    18 mei 2015
    Hi Melanie en Lisa, volop stranden genieten toch??
    Ik lees met plezier jullie reisverhaal, geniet ze en ik wacht het volgende verhaal af, Liefs Lia.
  8. Lia:
    22 mei 2015
    Hi waar blijft het volgende reisverhaal i.v.m. juiste emailadres