Bryon Bay - Surfers Paradise - Brisbane - Noosa - Everglades - Noosa - Rainbow Beach - Fraser Island

15 juni 2014 - Airlie Beach, Australië

Ik weet het, ik weet het. Het is alweer bijna een maand geleden dat ik wat geschreven heb. Laat wel weer zien dat we het te druk hebben haha :)
Ik zal het deze keer zo kort mogelijk doen, anders hebben jullie heel wat te lezen.

Uhm, waar was ik gebleven. Byron Bay, 23 mei.
Bij ons hostel hebben wij fietsen gehuurd en zijn wij een stuk gaan fietsen. Bij een parkeerplaats onze fietsen neergezet en toen een heel stuk gelopen langs het water naar de vuurtoren. Onderweg hebben wij dolfijnen gezien! Bij de vuurtoren kregen wij een rondleiding, maar vooral een mooi uitzicht.

24 mei
Vandaag hebben wij surfboard en bodyboard gehuurd bij ons hostel en lekker naar het strand gegaan. 'S avonds in het hostel aantal spellen gespeeld met Johnny en daarna met hem en zijn vrienden naar het strand gegaan voor een kampvuur met marshmallow's. De jongens hadden hun gitaar mee en hebben bijna de hele avond gespeeld en gezongen.

25 Mei
Na een paar uurtjes geslapen te hebben zijn we met de bus naar Surfers Paradise gegaan.  Verder niet veel bijzonders gegaan.

26 Mei
Voor 09.00 hadden wij een gratis ontbijt. Daarna de hele dag lekker op het strand gelegen. 'S avonds met de Aquaduck door de stad heen. Een bus die ook door het water kan en zo zagen wij de stad dus van beide kanten.

27 Mei
Weer een relax dagje. Met zonsondergang zijn we naar de skytower gegaan. Daarna in het hostel All you can eat Pizza gegeten met een hele groep, waaronder Gido en Marlijn. Met Gido en Marlijn ben ik toen na het eten uitgegaan.

28 Mei
10.00 uur uitgecheckt en s'middags naar Brisbane gegaan. Met de jongens die wij in de bus ontmoet hadden hebben wij een boottocht gedaan door Brisbane met zonsondergang. Eenmaal terug in het hostel kregen wij Rugby tickets aangeboden. Golden seats, rij 3! Jaaa wij gaan! :)
Snel gegeten en hup naar het stadion. 52.111 supporters, van beide teams, super gezellige sfeer, geen ruzies tussen beide supporters. Alleen heeft Queensland helaas verloren, maar 18 juni nieuwe kans.

29 Mei
Rondje Brisbane gedaan, Museum, parkjes, Strand/Lagoon midden in de stad, Picnic island en naar een Botanic garden.

30 Mei
Weer om 10.00 uur de checkout, alleen ging de bus naar Noosa pas om 15.15. Tot die tijd hebben wij in het hostel films gekeken en bij het zwembad gelegen. Om 18.00 kwamen wij aan in ons hostel Nomads. Na daar gegeten te hebben, ben ik gaan poolen met 3 andere meiden en 1 jongen.

Everglades 31 mei, 1,2,3 juni
10.20 De pickup bij de bushalte om naar de Everglades te gaan. Voordat we daar heen gingen moesten we met z'n allen boodschappen halen voor de komende 3 dagen, want ja in de BushBush is geen winkel..
Daar aangekomen bleek er ook echt niks te doen zijn, en t weer was nou ook niet echt super. Gelukkig was er een hutje met een tv en heel veel films. Dus je raad het al, deze dagen hebben wij heel veel films gekeken. Op een kanotour van 15 km na.
Slapen deden wij de eerste nacht in een slaapzaal, waar de bedden gemaakt waren van houten palen met een klein stukje zeil ertussen. De andere nachten heb ik in een tentje geslapen op een veelste dun matje.
3 Juni waren wij s' middags weer terug naar Nomads hostel gegaan. Was gegaan en onze vliegtickets naar Bali geboekt. S' avonds in het hostel gegeten en daarna Ladies night met gratis champagne!

5 Juni zijn wij naar Rainbow Beach gegaan. Annemiek reed met Judith en haar ouders mee en ik ging met de bus. Bij de bushalte ontmoette ik Julia. En zij bleek ook naar Rainbow Beach te gaan, zelfde hostel en dezelfde tour! Rainbow beach is heel klein en er valt weinig te beleven dus niet veel gedaan. 'S avonds bij de bar van het hostel gebleven met Julia, Ciaran, Ross en Alex. Deze jongens gaan ook mee met de tour. En hun hadden wel dekens voor mij, zodat ik deze niet hoefde te huren.

6 Juni
Ben ik met Julia en Fay rond gaan lopen door het o zo grote stadje. Stuk over het strand gelopen en daarna nog wat boodschappen gedaan.
Toen eenmaal het zonnetje kwam zijn we snel naar het strand gegaan, helaas was die alweer snel weg.
Om 16.00 hadden we de briefing over de tour. Fraser Island 4x4 Jeep tour. Dus kregen wij te zien hoe je moet rijden op het strand, waar je op moet letten, wat je wel en juist niet moet doen en over de 'gevaarlijke' dingo's op het eiland.'s Avonds karaoke in de bar met de jongens.

7,8,9 juni FRASER ISLAND!
Ondanks dat het weer niet goed was heb ik het ontzettend leuk gehad. Rond rijden over het eiland, naar meertjes en beekjes gegaan, schipwrak gezien, kamperen en feesten met 120 backpackers, slapen in tentjes, kampvuur, drankspelletjes en heel veel gezelligheid! Dik geslaagd dus!

Er waren meerdere groepen op de camping. Onze groep bestond uit 8 jeeps die weer verdeeld waren over 2 groepen. Voor ' noodgevallen' kreeg elke auto een walkie talkie, alleen werd deze meer gebruikt voor onzin dingen dan noodgevallen, gelukkig maar! Omdat elke auto en dus 8 mensen een voedingspakket kregen aten we elke keer met de groep samen. Na het eten ging ik naar Julia, Ciaran, Ross en Alex. Hun zaten bij elkaar in de groep met nog 2 nederlandse meiden Marly en Claudia.  En toen kwamen de kaarten en de drankjes te voorschijn!

9 Juni waren we weer in het hostel. De was gegaan, beetje wezen internetten, chillen, lekker relaxt. 's Avonds weer wezen kaarten met Ciaran, Ross en Alex.

10 Juni
Het was mooi weer en ben toen met Julia naar Carlo Sandblow gegaan. Een nationaal park met een heel groot zand vlakte met aan beide kanten onwijs mooi uitzicht. Om 12.30 vertrokken alle leuke mensen. :( en wij gingen pas om 15.30 richting Airlie Beach. Een busreis van 14 uur...

11 juni aangekomen in Airlie Beach. Gelukkig mochten wij meteen inchecken en onze spullen in de kamer droppen. En Marlijn was ook in Airlie!  Na het inchecken voor de boot van morgen bleek dat wij een upgrade gekregen omdat de geboekte boot maar 4 mensen had. En dus zaten wij met Marlijn op de boot.
In Airlie Beach ben ik al zoveel mensen tegen gekomen die ik eerder ontmoet had, dus super gezellig!

12,13,14 Juni WHITSUNDAAAAYS!
Om 11.00 moesten wij aanwezig zijn, namen gecontroleerd, wetsuits gekregen en naar de boot. en Ja het was zeker een upgrade! Een catamaran met een soort zeil aan beide kanten waar je heerlijk op kon liggen. De crew was ook super leuk! Sammy, een man met een hoge zwarte hoed en tijgerpantoffels en tijgerprintstring. Die s'avonds in een tijgerjumpsuit rond liep en de dag erna in een pak! Tom, een jongen van mijn leeftijd die het eten maakt en nog een man die de schipper was.

De hele week had het geregend in Airlie, en wij hebben maar paar keer een klein miezerbuitje gehad van 5 minuten en verder lekker het zonnetje. Op de heen weg heb ik de boot mogen besturen, zijn wij naar een snorkelplek gegaan en in het zonnetje gelegen. De 2de dag zijn we naar Hill Inlet geweest. Vanaf de boot een stukje door het bos gelopen naar een super mooi wit strand, blauw water. Daar heel wat foto's gemaakt en daarna weer met de boot naar een ander snorkelplek, waar we een walvis hebben gezien!

S'avonds werden er weer spelletjes gegaan en gezellig rond gehanden.  Gisteren moesten we alweer vroeg wakker worden en terug varen. Einde van mijn mooie trip met mooie mensen :)!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Guusje:
    15 juni 2014
    Time flies........weer een hoop mooie dingen gezien en beleefd! Nu langzamerhand een beetje gaan aftellen, geniet nog maar lekker downunder!
  2. Ruud van Gisteren:
    Lieve meiden,
    Weer een mooi verhaal! En wat een belevenissen!
    Ruud
  3. Rob Veldmeijer:
    15 juni 2014
    Jullie herinneren ons aan het boek van Jules Verne,in 80 dagen de wereld rond.
    Veel plezier verder!

Groetjes,

Rob en Helen
  4. Jaap & Carla:
    15 juni 2014
    Wat een heerlijk leven zo hé!
    Blijf er nog maar van genieten.
    Leuk verhaal en foto's.
    Liefs van ons.
  5. Liesbeth stöve:
    15 juni 2014
    Wat een avontuur zeg......lijkt me machtig om het allemaal te beleven...een herinnering voor het leven!!
  6. Jan en Anneke:
    15 juni 2014
    Wat maken jullie een prachtige reis! Weet je dat ik af en toe wel een beetje jaloers ben! Helder wit strand en een blauwe zee, lijkt het niet of je droomt? En steeds weer nieuwe mensen ontmoeten. Is natuurlijk ook heel leuk. Ieder heeft vast zo zijn eigen verhaal.
    Maar hier is het ook prima hoor! Vanavond lekker gebarbecued met zijn allen. Het was er goed weer voor. En een ijsje als toetje is voor de kleintjes natuurlijk ook heel lekker!
    Morgen weer een gewone werkdag. Genieten jullie nog maar lekker van de vrijheid, het mooie land en de bijzondere mensen die je ontmoet!
    Groetjes, Jan en Anneke
  7. Lia:
    16 juni 2014
    Hi Melanie, geweldig!!!!!!!!!!!!!! Mooie en leuke foto's en wat zien jullie veel, geniet er extra van het is zo voorbij, tot ziens. Groetjes Lia