Kuala Lumpur - Sydney - Port MacQuerie - Byron Bay

22 mei 2014 - Byron Bay, Australië

Weer een verhaaltje vanuit Byron Bay. Helaas kan ik jullie niks vertellen over Kuala Lumpur.. Ik ben daar ziek aangekomen en na 5 dagen in bed gelegen te hebben zijn we door gevlogen naar Sydney!

De vlucht was prima, hadden beide meerdere stoelen voor ons zelf dus lekker weer liggend kunnen slapen. Dat ik wakker werd en eten wilde bestellen kregen we al te horen dat wij zo gaan landen en dus niks meer kunnen bestellen, haha.

In Sydney aangekomen hebben wij even snel wat gegeten op de luchthaven en daarna zijn wij met een Shuttle bus naar het centrum gegaan. Daar hebben we een beetje rond gelopen om een goedkoop hostel te vinden, maar deze vind je hier niet. Wij zijn toen naar Maze Backpackers gegaan. Mega groot hostel, veel mensen, maar wel gezellig midden in het centrum en we kregen aantal vouchers voor gratis drankjes en in het hostel zelf hadden zij ook elke avond wel wat. Het enige waar wij tijd voor hadden was de Bbq.

De eerste dag zijn wij gewoon gaan lopen. Wij kwamen toen bij Darling Harbour aan, een haventje. Daarna de andere kant op naar de Harbour Bridge en Opera house! Wij wilde over de Harbour Bridge heen lopen, alleen konden wij de 'ingang' niet vinden. Zelfs niet na het aantal keer gevraagd te hebben en dezelfde weg te hebben gelopen... Ach dan maar niet, op naar de Opera house om van dichtbij foto's te maken. Daarna met de boot met zonsondergang naar Manly beach. Toen we aankwamen was het donker en koud. Snel even foto's gemaakt op het strand en toen maar naar de winkeltjes gegaan, en Sushi gegeten! ^^  S' avonds hebben wij gegeten bij Darling Harbour omdat daar om 20;30 vuurwerk was :) Daarna de stad in voor Annemiek der verjaardag. In de eerste kroeg raakte we aan de praat met 2 jongens. Deze gingen ook mee naar de andere kroeg/bar en daarna wij met hun naar een 'discotheek'.

De volgende ochtend zijn wij naar de Blue Mountains en de Three Sisters gegaan. We konden een goedkoop pakket boeken bij ons hostel voor iets van 100 dollar.. Maar daar trappen wij niet in, treinkaartje retour is 12 dollar en entree voor Scenic World was 25 :) Voor meer info, http://www.scenicworld.com.au :) Haha

De derde dag in Sydney was letterlijk een hoogtepunt. The Skywalk, op 268 meter hoogte rondlopen op het hoogste gebouw in Sydney. Helaas mochten wij zelf geen foto's maken vanwege de veiligheid, dus werden deze gemaakt. Na een beetje onderhandelen hadden wij uiteindelijk 2 keer alle foto's +  1 cd gekregen voor de prijs van 1 foto zonder cd. Toch nog iets om thuis te kunnen laten zien.
In de middag zijn wij met de bus naar Bondi beach geweest. Ook een bekend strand in Australie. Even gelegen, rond gelopen en weer met de bus terug.

Op onze laatste dag gingen we toch nog maar een keer naar de ingang van de Harbour Bridge zoeken, en jaahoor wij vonden hem. Daarover heen gelopen naar het Noorden van Sydney. Veel was daar ook niet te doen, dus even op een bankje gezeten, van het uitzicht genoten en daarna weer een wandeling terug.

Om 18.00 ging onze bus naar Port MacQuerie. Midden in de nacht kwamen wij daaraan. Wij zijn gewend om niks van te voren te boeken en dat hadden we nu dus ook niet gegaan. Alleen in Port MacQuerie zo klein en stil dat alles al dicht was... Toen wij eenmaal bij een hostel aankwamen hadden wij heeeel veel mazzel, want de man van het hostel ging net afsluiten om te gaan slapen en liet ons nog even binnen! Thankgod! Na een paar uurtjes slaap moesten wij al om 09.30 uitchecken... Tijdens ons ontbijtje in de keuken raakte wij aan de praat met Judith en Sebastian. Zij gingen vandaag naar het park om ' Flying Fox' te bekijken, daarna naar het strand en s'avonds wilden zij een Bbq op het strand. Of wij mee wilde... Tuuurlijk! Nadat wij even op het strand hebben gelegen zijn Annemiek en ik naar een Koala Hospital gegaan. Om 15.00 was er een rondleiding en werden de Koala's gevoerd.  Rond 17.00 kwamen wij terug in ons hostel. De salades werden al voorbereid voor de bbq, en er wilden steeds meer mensen mee. Uiteindelijk zijn wij met zijn 9e gaan bbq'en in een parkje. Omdat wij om 17.00 uit het hostel moesten zijn, of 10 dollar per persoon moesten betalen hadden wij bedacht om de tassen maar mee te nemen. Tot dat de buschauffeur van het hostel bedacht dat hij ons wel met de bus kon brengen en onze spullen gewoon in de bus konden blijven tijdens het eten en daarna ons afzetten bij het station. Ideaal! En een hele gezellige avond.

Vanochtend vroeg aangekomen in Byron Bay, uurtje na ons kwam Judith. Voorlopig reizen wij met z'n 3e door en hebben ook al leuke tours geboekt naar Fraser Island, WhiteSundays en Everglades :).

Seee you next time :)

1. Rob Veldmeijer:
    Hallo wereld reizigers,

Weer een leuk verhaal over jullie belevenissen.
    Soms lijkt het net een survival tocht.
    Veel plezier verder!

Rob en Helen

Spanje
  2. Guusje:
    22 mei 2014
    Nou, dat was weer een mooi verhaal! Veel plezier verder op jullie tocht naar het noorden!
  3. Jaap & Carla:
    Hoi Melanie en Annemiek.
    Weer een leuk verhaal.nu nieuwe avonturen in Australië.
    Zal wel heel andere belevenissen worden, wij zijn benieuwd.
    Xx Liefs van ons.
  4. Lia:
    26 mei 2014
    Hi Melanie jammer dat je ziek bent geweest hopende blijf je je nu goed voelen, heel veel plezier in Australië, ook daar heb je alweer veel gezien op naar het volgende, groetjes Lia.
  5. Oma en Opa:
    27 mei 2014
    Hoi meiden weten jullie dat je
  6. Oma en Opa:
    27 mei 2014
    Hoi meiden weten jullie dat je op struisvogels ook kunt rijden?Nog veel plezier en geniet er maar van, groetjes.