Ao Nang - Langkawi

11 mei 2014 - Langkawi, Maleisiƫ

Oh oh oh, we verlaten Maleisie al bijna en ik heb nog niks geschreven. (Te druk met genieten haha).
Ik zal ff Annemiek haar schriftje er bij pakken om te lezen wat we ook alweer gedaan hebben.

Vanuit Ao Nang hadden we een boot en busticket geboekt naar Langkawi.
We zouden om 6 uur opgehaald worden, dus de wekker stond netjes op 5 uur.
Opeens hoorden we een geluid wat we niet herkende, bleek de hotel telefoon te zijn. Ann paar keer opgepakt en meteen neergelegd want ja wij moeten vroeg op.
'Ann, hoelaat is t nu?' Zo normaal als maar kan zegt ze 'Ooh kwart over 6'. Aan de telefoon waren dus die mensen die ons kwamen ophalen. Binnen 5 minuten waren we aangekleed spullen gepakt en in de bus... Phoee blij dat ze niet gewoon wegreden.
Savonds hebben we in het Gecko guesthouse geslapen. En beide wisten meteen 'Dit doen we niet nog een nacht'. Een stapelbed met 50 cm ernaast voor je tas en meega vieze gedeelde wc's en douches.
De volgende dag zijn we naar Amani guesthouse. Niet bepaald beter maar voor het zelfde geld hadden we 2 losse bedden, eigen badkamertje, koelkast en tv.

Na een ontbijtje hebben we maar weer es voor de verandering een scooter gehuurd. Het eiland is niet mega groot dus alles gezien en gedaan wat we wilde. Om te beginnen The Cable Car, met een gondel naar 700 meter boven zeeniveau. Daarnaast was de bekende skybridge, helaas was deze dicht. Verder zijn we bij aantal watervallen geweest, aantal droge maar ook 1 waar wel beetje water erin.
Vervolgens naar BlackBeach geweest, je zou denken zwart zand, maar ik heb ze geteld, wel 10 korreltjes zwart zand...
Gauw door naar een mooi strandje, ook daar hebben we ff gezwommen en toen het donker werd met een omweg terug naar ons guesthouse.

De volgende ochtend (Uhmm middag) hebben we na het tanken de scooter teruggebracht, daarna onbijten en tickets gekocht voor Perhentian Island!
Smiddags nog op het strand gelegen.

Dag 32!
Tijd om naar Perhentian Island te gaan. Voor degene die t niet kennen, Paraddddijss!
We hadden de checkout om 12 uur en om 16 uur werden we opgehaald. Tot die tijd zijn we winkeltjes in en uit gegaan, prinsessen Uno gekocht en dat gespeeld haha.
Kwart voor vier stond onze taxi al klaar. Om 17 uur de boot en om 20 uur de bus. Super chill, mega stoelen die ver naar achtere kunnen, helemaal vooraan ennnn met wifi!
De rest volgt,, ik houd jullie nog even in spanning ;)

1. Rob Veldmeijer:
    Hallo Melanie en Annemieke,

Geen tijd om te schrijven is voor ons een teken dat jullie het fantastisch hebben daar.
    Zo een reis maak je snel een tweede keer !
    Wel fijn om te weten dat het goed met jullie gaat!.

Groetjes,

Rob en Helen,

Spanje
  2. Guusje:
    11 mei 2014
    Leuk om weer eens te lezen over jullie avonturen!
  3. Jaap & Carla:
    Hai Melanie en Annemiek.
    Leuk weer een verhaal.
    Volgende trip naar Sidney, weer een avontuur.
    Nog even en dan zijn jullie alweer op de helft.
    Geniet er dus nog maar van.
    Xx
  4. Ruud van Gisteren:
    12 mei 2014
    Fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebt! Nog veel plezier samen. Liefs papa
  5. Jean-louis:
    12 mei 2014
    Spannend... auw naar de volgende aflevering....
    Tot nu superleuk...
  6. Jan en Anneke:
    18 mei 2014
    Annemiek, proficiat met jouw verjaardag, als je tenminste tijd hebt om die te vieren op dat mooie Perhentian Island.
    xxx Jan Anneke
  7. Ruud van Gisteren:
    18 mei 2014
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag in Down Under!