Koh Pangan - Koh Tao - Koh Samui - Krabi

22 april 2014 - Krabi, Thailand

De dagen na de Fullmoonparty was het ongekend rustig. Iedereen was hun roes aan het uitslapen en ging naar huis. De avonden erna waren er ook geen strandfeesten meer, alleen nog maar spelletjes en vuurshowtjes.
De 18e vertrokken wij naar Koh Tao. Daar hadden wij een bungalowtje bijna op het strand. De eerste avond zijn we een beetje gaan mee hobbelen met een kroegentocht. Totdat we Chris tegen kwamen. Een Engelse jongen met wie we ook in Koh Pangan omgingen.
Met hem hebben wij op het strand zitten kletsen en besloten om de volgende dag het eiland te verkennen op de scooter.
De volgende dag om 12.30 hadden we afsproken met Chris en een vriend Luke. Voor die tijd hadden wij een scooter gehuurd en ff ontbijtje gehaald.
Wij zijn toen naar de andere kant van het eiland gereden naar een super mooi strandje met een mega rots in de zee.
Daar hebben wij een paar uur gesnorkeld. Zulke mooie vissen en koraal, met de kleuren waarvan ik dacht dat deze alleen in tekenfilms voorkwamen.
Na een paar uur zijn we weer naar de andere kant van het eiland gereden. Daar was een restaurant met uitzicht op 2 eilanden die verbonden waren met een strandje.
Na daar gegeten te hebben, beetje gezwommen en gezond, hebben wij naar de zonsondergang gekeken.
'S avonds hebben wij nog met deze jongens gegeten en wat gedronken. De volgende dag vertrokken hun naar Bangkok en wij gingen door naar Koh Samui.
In Koh Samui hadden we eindelijk weer een hotel met airco en een warme douche! <3
Na het avond eten hebben wij een heel eind over het strand gelopen. Overal waar je keek waren sterren en lichtjes van huisjes.
Op de terugweg kwamen we een groep jongens tegen. Daar zijn we de hele avond blijven hangen.
Maandag 21 april zou voor ons allemaal de laatste dag op Koh Samui zijn dus zouden we wat leuks gaan doen.
Wij hadden afgesproken om naar de BigBuddha te gaan. Wij op de scooter, de jongens met een taxi/tuktuk.
Na heel wat rondjes te hebben gereden, hadden we het gevonden. Mega grote beelden en allerlei buddha's en monniken, maar geen jongens. Toen we op een kaart keken om te kijken wat we nog meer konden gaan doen bleek dat we bij de verkeerde Bigbuddha waren....
Gauw de scooter weer op en naar de juiste. Dit was 1 groot goud beeld maar verder ook niks bijzonders en dus zijn we maar weer verder gereden.
Aan het eind van de dag hadden we het hele eiland rond gereden met een tussenstop bij aantal watervallen en bij olifanten.
Vanmorgen zijn wij vertrokken naar Krabi. Eerst met een minibus naar een pier, overstappen in een bus naar een andere pier, daar met de bus en al de Ferry op. Na paar uur rijden moesten we opeens uitstappen, overstappen in een taxi die ons weer naar een bushalte bracht en daar weer met een minibusje verder.. De logica is ver te zoeken.
Zoals we het nu zien is in Krabi niks te doen. Morgen gaan we verder naar Ao Nang, richting het strand om daarna verder te gaan nar Koh Phi Phi!!

Fotoā€™s

1. Guusje:
    22 april 2014
    Dat gaat dus wel goed met die scooter! In Krabi maar ff lekker bijkomen dan, hopelijk hebben jullie een lekker bed. Goede reis naar Koh Phi Phi.
  2. Jaap & Carla:
    22 april 2014
    Hoi Melanie en Annemiek.
    Ook al zijn wij op de hoogte via whatsapp, het is toch leuk om jullie verhalen te lezen.
    X X
  3. Rob Veldmeijer:
    23 april 2014
    Gaat goed he?
    Leuk om zo jullie reis (avontuur) op deze manier mee te beleven.
    In mijn tijd stuurde je een kaartje per post,en die kreeg de familie soms als je weer thuis was.
    Kijk uit naar het volgende verslag
    groetjes,

Rob en Helen Spanje
  4. Jean-louis:
    11 mei 2014
    En in Nederland klaag je al als de trein iets te laat komt...
    Maar daar weten ze tenminste wel alternatieven te organiseren. Wel lekker maf en lekker laten gebeuren.
    Het gaat goed met jullie...